1. Forside
  2. /
  3. Cases
  4. /
  5. Ældre Sagen: Blev...

'Blev du overrasket?' er historien om, hvordan Ældre Sagen lykkedes med succesfuld hvervning af yngre og stadig erhvervsaktive danskere, som reelt først føler sig gamle, når de er plejekrævende. Udfordringen blev ikke mindre af, at vi måtte vende hele kommunikationen på hovedet for at være i øjenhøjde med 50-64-åriges behov – og fjerne os fra et image om at være en “klub for gamle”.

Blev du overrasket?

Ældre Sagen

Funderet i intelligent brug af data, machine learning og intensivt analysearbejde.

Siden 2018 er der med afsæt i en justeret kommunikations- og mediestrategi forankret i en omnichannel-kampagne, der handler om at overraske positivt i en yngre målgruppe. Nye indsigter, der er funderet i intelligent brug af data, machine learning og intensivt analysearbejde, har sammen med en omfattende proces med brandopfattelsen af Ældre Sagen været retningsgivende for segmentering, planning, medier, effektmåling, optimering og overraskende gode resultater.

Overraskende gode resultater

Kampagnen, der understøtter fokusområderne i strategien for Ældre Sagens virke, har skabt så effektive resultater, at organisationens ambitiøse 2020-strategimål allerede er indfriet. Desuden blev milepælen på 900.000 betalende medlemmer nået primo 2020. Så med kampagnen er der skabt en succesfuld fremtidsmodel for øget medlemsvækst i en af Danmarks største og stærkeste organisationer – som nu er relevant for endnu flere.

Resultater

I perioden 1/1-2018-31/12-2019 opnåede vi gennem løbende optimering og ved at skabe ny læring at:

Hvervede medlemmer

Andelen af 50-64-årige blandt de hvervede medlemmer er øget med indeks 131.

Gentegning

Medlemmernes gentegningsprocent er øget med næsten en procent til hele 97,6%.

ROI

Kampagnen opnåede en ROI på 212% af marketinginvesteringen.