1. Insights
  2. /
  3. Tip: Så nemt...

Tip: Så nemt er det at få flere klik ind på din hjemmeside

Du har måske hørt om sidetitler og metabeskrivelser? I SEO-regi plejer vi at sige, at de er din hjemmesides "annoncer". Sammen betegnes sidetitel og metabeskrivelsen som "metadata". Sidetitlen fremstår som den blå tekst, du ser i et søgeresultat og den grå tekst er metabeskrivelsen. Sidetitlen har indflydelse på din placering i Google, og metabeskrivelsen skal du se som den tekst, der skal vække interessen hos brugeren og få vedkommende til at klikke på søgeresultatet, som leder ham/hende ind på din hjemmeside.

27.04.21

Du kan nemt øge klikraten ved at optimere din metadata. Indtænk både de søgeord/fraser, du gerne vil findes på I Google – og husk at skriv teksten, så den indbyder til klik og vækker interessen hos din målgruppe.

Mestrer du denne disciplin, vil du let kunne øge antallet af klik ind på din hjemmeside. Når vi i Ambition arbejder med metadata, undersøger vi også, hvordan vi kan gøre søgeresultaterne endnu mere indbydende for din målgruppe. Vi implementerer struktureret data, som øger muligheden for at opnå udvidede søgeresultater / “featured snippets”. Du er højest sandsynligt stødt på disse udvidede søgeresultater i Google:

Der findes et hav af muligheder, som potentielt kan give dig featured snippets. Med featured snippets får du mere plads i Googles indeks, og sandsynligheden for at din målgruppe klikker sig ind på din hjemmeside øges markant! I Ambition arbejder vi professionelt med metadata. Vi plukker de lavthængende frugter og udformer metadata til de sider, som har størst potentiale for din forretning – så vi i sidste ender skaber mere relevant trafik ind på din hjemmeside.

Du kan læse mere om, hvordan Ambition arbejder med SEO her.

Mere viden