1. Forside
  2. /
  3. Indlæg
  4. /
  5. RLSA – Remarketing...

RLSA – Remarketing i AdWords

Bag det lidt lange navn ‘remarketing lists for search ads’ (RLSA) gemmer der sig et af de mest effektive værktøjer til at skabe højere lønsomhed på din AdWords-konto. Mere om det senere, men først og fremmest – hvad betyder RLSA?

09.11.18

‘Remarketing lister til søgeannoncer’ vil vi sige på dansk: det er altså en liste over kundeemner, vi tidligere har været i berøring med, som vi nu gerne vil kommunikere med igen, og det skal være gennem søgeannoncer.

Ligesom med andre remarketing-lister er der mange muligheder for at specificere præcis, hvem man vil henvende sig til igen: er det folk, der har besøgt specifikke brands på din webshop, tidligere har købt noget eller måske bare lagt varer i kurven?

Der er selvfølgelig også rig mulighed for at kombinere ovenstående, og man kan ligeledes også bare henvende sig til alle, der tidligere har besøgt ens hjemmeside.

Hvilke kampagner virker RLSA på?

RLSA kan virke på mange leder og kanter: helt basalt kan du prøve at lægge en liste på dine eksisterende kampagner og byde op med f.eks. 50% på listen. Så gør du noget ekstra for at fange de folk, der tidligere har udvist interesse for dit website. Du betaler så mere per klik, men al erfaring i Ambition viser, at du konverterer langt bedre.

Det kan også være, du tidligere har testet en kampagne for dynamiske søgeannoncer, men den blev aldrig lønsom. Du kan så starte den igen med RLSA, hvor du målretter kampagnen mod en remarketing-liste og igen byder lidt op – og så vil resultatet sikkert blive meget bedre.

En tredje mulighed er en helt ny kampagne, hvor du måske ikke har så stor tiltro til de søgeord du har fundet. De er måske for brede, eller du er usikker på, om de helt præcist rammer dine produkter. I den situation kan du med RLSA få en indikation af 1) om det er noget folk, der generelt er interesseret i din side, søger på og 2) om de nye søgeord konverterer godt eller skidt.

RLSA er et kraftfuldt tiltag

Der er selvfølgelig masser af andre vinkler, man kan tage på RLSA, det er kun fantasien der sætter grænser her. Det vigtigste er at finde ud af, hvad for en remarketing-liste du gerne vil arbejde med. Derefter er det bare med at få den oprettet, da du skal have 1.000 emner på listen, før du kan bruge den aktivt.

Hvis du synes, det hele er lidt intimiderende, er vi i Ambition selvfølgelig klar til at hjælpe dig med at få RLSA til også at blive en vinder for dig.