Hvordan lærte AI egentlig at “læse” – og hvad betyder det for din virksomheds markedsføring?
- Insights
- /
- Reviews og anmeldelser...
Reviews og anmeldelser – vælg den rette strategi
Giv dine brugere mulighed for at anmelde direkte på den service eller de produkter du udbyder, sådan at du sikrer, at de positive ord bliver en del af dit indhold. Saml alt data for de anmeldelser du modtager, og giv så brugerne med de bedste anmeldelser muligheden for også at gå til tredjepart såsom Google My Business, Facebook og evt. Trustpilot.
Vores erfaringer er, at de glade kunder meget gerne bruger lidt ekstra krudt, og skriver den ekstra anmeldelse.
…. Det kan bliver vildere!
Her er en plan for, hvordan jeg ville lave min Review-strategi:
Direkte links
En god måde at sikre højest mulig konvertering, er ved at lede kunderne direkte til muligheden for at anmelde. Herunder er en guide til, hvordan du genererer de korrekte direkte links.
Åben din facebook-side i en browser og tilføj “/reviews/” sidst i adressen
https://www.facebook.com/ambitiondk/reviews/
Trustpilot
Find din Trustpilot-side og erstat “/review/” med “/evaluate/”
https://dk.trustpilot.com/evaluate/webjuice.dk
Google My Business
Opret et direkte link til anmeldelser på Google My Business i 3 steps:
- Find din virksomhed ved at søge den frem på kortet herunder
- Noter/kopier din virksomheds “Place ID”
- Sammensæt nu “webadresse” og “Place ID” til en URL, som i eksemplet herunder
Eksempel:
Place ID:
ChIJH7_HcghTUkYRcNv45RKPM84
Webadresse:
https://search.google.com/local/writereview?placeid=
Bliver til:
https://search.google.com/local/writereview?placeid=ChIJH7_HcghTUkYRcNv45RKPM84
Bonus SEO-tip
Med anmeldelser på din egen side, kan du udnytte muligheden for at få stjerner med i Google’s organiske søgeresultater, og dermed forbedre din søgemaskineoptimering. Det giver langt højere CTR og dermed også bedre placeringer.
For at Google kan forstå dine anmeldelser, er det vigtig du bruger micro format, som du finder fuld dokumentation for på http://schema.org/Review
Er du glad for vi bruger tid på, at dele vores viden? Den bedste måde at takke os på, er ved at kvittere med 5 stjerner her:
https://search.google.com/local/writereview?placeid=ChIJH7_HcghTUkYRcNv45RKPM84
Mere viden
Nyt fra Meta: Få mere ud af dit marketingbudget med ny målretningsmulighed
Meta introducerer en ny målretningsmulighed, der gør det muligt at optimere kampagner mod inkrementelle konverteringer.
Få visualiseret og beskrevet dine kunder som Persona
Optimer din forretning med persona og forstå dine kunders forskellige behov. Hvor er de væsentlige forskelle mellem jeres kunder – og hvornår siger vi hvad til hvem?