AI graver guldet frem blandt kunder og leads
Brug af machine Learning og kundedata gør muligheder inden for CLV-prædiktion større end nogensinde.
Der var en masse spændende oplæg på konferencen, og her fortæller vi, hvad der (for os) var mest iøjefaldende.
Der var især fokus på den hastige adoption af singlepage applications – herunder blandt andet: React, Angular og Vue.
Konklusion: Man bør tage sine forbehold, hvis man overvejer en sådan løsning. Implementering af tracking skal ekstra kærlighed, og man bør lave Serverside Rendering for bots, hvis det er et åbent website.
Hastighed har tidligere været et af de helt store emner på BrighthonSEO. Det er stadig en vigtig faktor, men emnet var ikke så heftigt berørt som tidligere.
Konklusion: Vi drager den konklusion, at virksomheder har forstået, hvor vigtig hastigheden er for et website.
Omdrejningspunktet for BrightonSEO 2019 var især præget af det tekniske: Crawling og rendering – og hvordan man imødekommer botterne bedst muligt i den forbindelse.
Konklusion: Emnet afspejler den progressive adoption af JavaScript frameworks, som Googlebotten stadig har store udfordringer med.
Grundlæggeren bag toolet OnCrawl kom med en vigtig pointe, der går ud på, at alle som beskæftiger sig med SEO, skal prioritere bottens oplevelse af websitet.
Han fremhævede, at Google fortsat vil have os til at tro, at UX og brugervenlighed er det, der vægtes højest.
Konklusion: Pointen her er, at vi der arbejder med SEO skal fokusere og prioritere bottens oplevelse på lige fod med brugerens.
Mange præsentationer handlede om projektledelse, roadmaps og om, hvordan SEO’s skal arbejde som limen, der binder alle interessenter i arbejdet med hjemmesider sammen. Herunder UX’ere, virksomhederne, HR mv. I den forbindelse blev det understreget, hvor vigtigt det er, at SEO indtænkes fra start ved et hvert projekt.
Vi talte med en del grundlæggere bag anerkendte SEO-tools såsom:
Flere af dem har spændende features og forbedringer i pipelinen.
Selvom det ikke fyldte alverden på konferencen, blev der også talt om nogle af de nyeste teknologier såsom: Headless CMS, Serverless og nye rendyrkede JavaScript frameworks, og hvordan vi SEO folk kan holde os opdaterede på den hastige udvikling indenfor feltet.
Brug af machine Learning og kundedata gør muligheder inden for CLV-prædiktion større end nogensinde.
SEAT casen “Hands on the wheel settles the deal” vandt BRONZE i kategorien Data Science. Lige en af de kategorier hvor vi elsker at være med helt fremme i finalen. Sammen med Ambition valgte SEAT at tage en helt ny vej, ved at benytte en kombination af datadrevet modellering, Machine learning, en stærkt 1:1 tilgang via postale udsendelser og e-mailkommunikation, samt en veltilrettelagt digital kampagne der endte med et øget salg på 371 % blandt dem, der havde modtaget en direct mail, i forhold til dem, der var udenfor målgruppen.