AI graver guldet frem blandt kunder og leads
Brug af machine Learning og kundedata gør muligheder inden for CLV-prædiktion større end nogensinde.
Du kan efter 1. oktober stadig bruge Accelereret levering på dine Display – og Video kampagner.
Årsagen til at Google udfaser Accelereret levering er, at Google har fundet ud af, at Accelereret levering ikke er effektivt for kampagner som er begrænset af budget. Samtidig kan Accelereret levering skabe højere CPC for kampagner som har et begrænset budget pga. det øgede annonceringspres (for kampagner med Accelereret leveringsindstilling) tidligt på dagen. Hvis du annoncerer på tværs at tidszoner, har Google også observeret en utilsigtet brug af budget i de tidlige tidszoner. Umiddelbart virker denne ændring rationel, hvis vi antager, at disse observationer er korrekte.
Du kan lade de kampagner som har haft accelereret visning bruge en offensiv bud-strategi. Vi vil anbefale Maksimér konverteringer, Maksimér klik eller den helt nye Maksimér konverteringsværdien for at imødekomme din performance-strategi for de ramte kampagner.
Allerede 1 oktober bliver dine Søge og Shopping-kampagner, som i dag bruger accelereret levering, konverteret automatisk til Standard levering. Du kan med fordel ændre i dine kampagneindstillinger og komme ændringen i forkøbet. Dermed får du også hurtigere data hvis du ændrer din bud-strategi.
Hvis du dykker ned i din konto for at gennemgå dine kampagner, kan du med fordel tjekke om din kampagneplanlægning er optimeret over hele din konto. Ovenstående ændring til Standard levering er gjort for at Google kan maksimere din performance i hele kampagnedøgnet. Derfor skal du overveje hvornår dine kunder er aktive på din hjemmeside samt dine kampagnemål. Hvis du er som de fleste vil du helst undgå at bruge annoncekroner om natten.
Brug budjustering til at byde op når du erfaringsmæssigt får mest trafik, og dermed udnytte dit budget maksimalt med din ændrede bud-strategi.
Hvis du sidder og har brugt Accelereret levering på dine kampagner med en manuel bud-strategi. Så er det nu du skal udnytte hele Googles styrke, og bruge de historiske data fra dine kampagner i et automatiseret bud-strategi set-up.
Vi overlader mere til automatisering. Searchengineland.com skriver, at Google mener, at automatik nu bedre kan optimere søgeord og søgekontekst i auktionsøjeblikket til fordel for annoncører. Dermed bliver Accelereret levering overflødig.
Du er velkommen til at kontakte Ambition, hvis du har spørgsmål til hvordan dette påvirker dine accelererede kampagner, eller hvis du vil have mere ud af dit Google annonceringsbudget! Ambition skaber målbare resultater.
Brug af machine Learning og kundedata gør muligheder inden for CLV-prædiktion større end nogensinde.
SEAT casen “Hands on the wheel settles the deal” vandt BRONZE i kategorien Data Science. Lige en af de kategorier hvor vi elsker at være med helt fremme i finalen. Sammen med Ambition valgte SEAT at tage en helt ny vej, ved at benytte en kombination af datadrevet modellering, Machine learning, en stærkt 1:1 tilgang via postale udsendelser og e-mailkommunikation, samt en veltilrettelagt digital kampagne der endte med et øget salg på 371 % blandt dem, der havde modtaget en direct mail, i forhold til dem, der var udenfor målgruppen.