AI graver guldet frem blandt kunder og leads
Brug af machine Learning og kundedata gør muligheder inden for CLV-prædiktion større end nogensinde.
Hos Ambition oplever vi stor interesse fra marketingafdelinger og bureauer for at få overblik over de kommende krav. Sikkert fordi rigtig mange slet ikke overholder de nuværende persondataregler og derfor har ekstra travlt. Ambition har netop derfor afholdt de to første af i alt tre gratis morgenseminarer om GDPR – set fra marketingafdelingens perspektiv. Med over 120 deltagere. Der er stadig ledige pladser på seminaret i januar. Du kan tilmelde dig her.
De 15 trin er en køreplan, som kan sikre at CRM- og marketingfunktioner bliver så klar som det er muligt til den 25. maj.
Men arbejdet slutter ikke dér. Der er krav, vi ikke kender endnu. Flere dele af reguleringen er ikke afklaret, men bliver det i de kommende måneder. Så hold øje med de nye vejledninger fra datatilsynet, nyhedsbreve mm.
Senere må vi forvente, at afgørelser i konkrete sager vil præcisere, hvordan regler skal bruges og forstås.
I de kommende måneder og år skal vi endvidere løbende vedligeholde og rydde op i data og processer.
Vi har forsøgt at gøre det komplicerede enkelt og overskueligt, så marketingafdelingen kan blive GDPR-parat. Men vil du være helt sikker, er det en god idé at alliere sig med nogle eksterne specialister inden for IT-revision, advokater med viden om persondataret, compliance og IT-rådgivere, som har løsninger og viden om de nødvendige ændringer.
December
Januar
Februar
Marts
April
Med effektiv rådgivning og gennemprøvede data-, software- og portalløsninger til taktisk markedsføring, sikrer et samarbejde med Ambition, at du lever op til GDPR-forpligtelserne når du benytter os som databehandler. Start med at få et GDPR-tjek af dine data. Ring til Henrik Hobel på 21913949 og hør mere.
Brug af machine Learning og kundedata gør muligheder inden for CLV-prædiktion større end nogensinde.
SEAT casen “Hands on the wheel settles the deal” vandt BRONZE i kategorien Data Science. Lige en af de kategorier hvor vi elsker at være med helt fremme i finalen. Sammen med Ambition valgte SEAT at tage en helt ny vej, ved at benytte en kombination af datadrevet modellering, Machine learning, en stærkt 1:1 tilgang via postale udsendelser og e-mailkommunikation, samt en veltilrettelagt digital kampagne der endte med et øget salg på 371 % blandt dem, der havde modtaget en direct mail, i forhold til dem, der var udenfor målgruppen.