1. Nyhed
  2. /
  3. Ambition vinder guld,...

Ambition vinder guld, sølv og bronze ved 2020 ECHO Awards

Årets ECHO Awards udløste en sand gaveregn over Ambition og Amnesty International. Den datadrevne kampagne FRI ELLER FORFULGT, vandt guld i kategorien Data-inspired Insight, sølv i kategorien Not for Profit og bronze i kategorien Low Cost. 

03.03.20

Tre-dobbelt verdensklasse

Orlando i Florida var i år rammen om uddelingen af Echo Awards – en global marketingpris, der belønner strategi, kreativitet og især resultater for annoncørerne. Prisen er drevet af “ANA” (Association of National Advertisers) i USA.

Ambition, som 863 marketingansvarlige i MyImage analysen i januar kårede til Bedste digitale bureau til at skabe resultater og til at anvende data, var nomineret i tre kategorier for den datadrevne kampagne for Amnesty International, FRI ELLER FORFULGT. Nattens uddeling af statuetter udløste tre-dobbelt verdensklasse, da kampagnen, der til anledningen havde fået titlen Free or persecuted, løb med metal i alle tre kategorier.

Vi er meget stolte over at have vundet guld i kategorien Data-inspired Insight, sølv i kategorien Not for Profit og bronze i kategorien Low Cost. Den omfattende gaveregn udløste desuden en finaleplads om en DIAMOND Award.

Foreløbig kulmination på målbart resultatfokus

Årets ECHO Awards er den foreløbige kulmination på kampagnen, der sidste år også vandt en Creative Circle Award i kategorien Direct / Datadriven. Nattens tre-dobbelte metalhøst understreger vores fokus på at optimere på resultaterne af kreativ kommunikation ud fra brug af data. Den passionsscore, der er skabt for Amnesty, giver nogle helt nye muligheder for individualiseret, aktiverende kommunikation. Og vi er naturligvis også glade for, at kampagnen har reaktiveret så mange tidligere medlemmer for Amnesty International i kampen for menneskerettighederne.

Rasmus Møller Jensen, Ansvarlig for medlemsloyalitet – Amnesty International Danmark siger: Amnesty International Danmark har i samarbejdet med Ambition fået en meget værdifuld indsigt i medlemmernes bevægelser i kunderejsen og har med kampagnen ”Fri eller Forfulgt” fået en fantastisk platform til re-reaktivere af tidligere medlemmer. Kampagnen har et format, der gør den super nem at besvare for brugeren og samtidig giver et utroligt nuanceret billede af holdningerne til de menneskerettigheder, der er vigtigst hos det enkelte medlem. Kampagnen har givet vores re-aktivering af tidligere medlemmer et stort løft!

Se vores case-video og læs mere om kampagnen her.

Mere viden