Vil LLM’er snart erstatte Google? Bliv klogere på hvordan sprogmodeller ændrer måden hvorpå brugere søger og interagerer med brands online.
- Viden
- /
- Ambition overtager nordisk...
Ambition overtager nordisk del af børsnoteret franskejet bureau
Nu styrker vi vores kompetencer og position yderligere med købet af Artefact i Norden.
Overtagelsen sker den 1. marts, og dermed flytter omkring 20 medarbejdere fra Artefact ind hos Ambition i domicilet Enigheden på Lygten. Kerneydelserne, som aktiviteterne omfatter, er primært koncept- og contentudvikling, CRM, gamification-aktiviteter, udvikling af websites og apps samt paid annoncering.
Om baggrunden for overtagelsen siger adm. direktør i Ambition, Peter Nyemann:
”Der er oplagte synergier mellem de to bureauer, som begge er spidskompetente med hensyn til at bruge data til at skabe de bedste resultater for kunderne gennem anvendelse af nye digitale muligheder.”
Han fortsætter: ”Alle vores kunder vil opleve et styrket samarbejde med mere båndbredde og bredere rådgivning. Artefacts kunder vil lokalt blandt andet få glæde af Ambitions dybere data- og analysekompetencer, hvor Ambitions kunder blandt andet vil opleve endnu stærkere digitale udviklingskompetencer og eksekvering.”
Digitale bureauer er vigtigste samarbejdspartner
De digitale bureauer i Danmark står i øvrigt stærkt. For første gang i 12 år peger de danske annoncører i MyImage analysen (foretaget af MyResearch) på, at den vigtigste bureausamarbejdspartner er det digitale bureau. Hidtil har det været reklamebureauerne, der har haft den position.
”Vi oplever klart tendensen, hvor det digitale bureau i stigende grad bliver den vigtigste bureaupartner for kunderne. Det handler mere og mere om at få resultater ud af de teknologi-investeringer, som kunderne har foretaget og vil foretage. På den baggrund er vores datainspirerede resultatfokus blevet centralt i den rådgivning, der efterspørges i markedet”, udtaler Peter Nyemann.
Styrket internationalt samarbejde
Martin Olesen, direktør for Artefact i Norden, er glad for at have fundet en god løsning for Artefact i Norden og udtaler: ”Artefact har gennem en periode arbejdet på at finde en model, hvor vi kunne styrke positionen på det nordiske marked og tilbyde vores kunder supplerende ressourcer indenfor digital rådgivning, strategisk, kreativ og konceptuel udvikling samt dataintegration, indsigt og analyse.”
Martin Olesen forsætter: ”Vi er derfor glade for, at der som en del af aftalen også er indgået et strategisk samarbejde mellem Ambition og Artefacts øvrige globale organisation. Det er en stor styrke for os, at Artefact kan tilbyde sine kunder et stærkt setup i Norden, og fremover vil Ambition også være en endnu stærkere rådgiver overfor internationale kunder”, slutter Martin Olesen.
Om Ambition:
Prisvindende digitalt bureau med fokus på resultater og data. Ambition er en fusion af bureauerne DM Partner, Director og Webjuice i 2017. Ambition er privatejet og ejerdrevet.
Om Artefact:
Børsnoteret fransk digitalbureau med fokus på data og Artificial Intelligence. Listet på Euronext Growth Paris. Beskæftiger ca. 1.000 medarbejdere på tværs af 4 kontinenter.
Ved spørgsmål, kontakt:
Ambition, Adm direktør Peter Nyemann, pn@ambition.dk
Artefact Nordics, Direktør Martin Olesen, martin.olesen@artefact.com
Mere viden
E-handelsanalysen 2025: Når betalte medier koster mere, og konkurrencen spidser til
Hvordan vinder danske webshops i en tid med dyrere annoncer og global konkurrence? Få de vigtigste indsigter fra Dansk Erhvervs E-handelsanalyse 2025.
Google Ads: Vores søgeadfærd har ændret sig. Hvad betyder det for din annoncering?
Søgeadfærden på Google har ændret sig markant. I dag skriver vi hele sætninger og spørgsmål – og det udfordrer den klassiske tilgang til Google Ads. Er din strategi klar til at følge med?
Ræk ud og lad dig begejstre over, hvordan målbare øjeblikke gør en forskel for din virksomhed.
