Vil LLM’er snart erstatte Google? Bliv klogere på hvordan sprogmodeller ændrer måden hvorpå brugere søger og interagerer med brands online.
- Viden
- /
- Konverteringsoptimering
Konverteringsoptimering
Splittests kan være fine, men uden et grundigt stykke forarbejde risikerer du at spilde en masse tid og penge på unødvendige og måske endda skadelige on-page-ændringer.
Med det rette for- og analysearbejde sikrer du, at de ændringer, du implementerer, er så effektive og strategisk korrekte som muligt.
Konverteringsoptimering starter med en analyse
Foranalysen går ud på, at vi starter med at slibe saven!
Det er fristende at forsøge sig med forskellige ændringer og smårettelser, men det kan sammenlignes med at bruge en sløv sav til at save brænde med.
– Ja, du kan godt bare save løs, men det er både tidskrævende og hårdt. Hvis du derimod starter med at slibe saven, kan du nå den dobbelte mængde brænde (eller mere) på den samme tid.
Præcis hvilke elementer der vil, skal, kan og bør indgå i en foranalyse er meget individuelt og afhænger i høj grad af dit site og dettes aktuelle status og situation.
En foranalyse med henblik på konverteringsoptimering vil typisk omfatte:
- Analyse og gennemgang af brugeradfærd vha. data fra Google Analytics
- Ekspertgennemgang og vurdering af sitet
- Dybdegående analyse af brugeradfærd via screen-recording, heatmaps og surveys – vel at mærke til de rette brugere, de rette steder og på de rette tidspunkter
- ”Tænke-højt-tests”, hvor vi får brugernes umiddelbare og uforbeholdne her-og-nu-tanker og mening om dit site.
Med det rette stykke analytiske forarbejde undgår vi at skyde i blinde og sikrer os dermed, at vi kun optimerer på de elementer, der enten ikke konverterer optimalt eller som er forvirrende for brugerne, og dermed temmelig sikkert har en højere bounce-rate.
Prioritering af konverteringsområder
Når vi ved præcis, hvor der er behov for at konverteringsoptimere, kan vi prioritere og strukturere det videre arbejde med de enkelte sider eller elementer, så optimeringerne er så effektive – og ja, optimale – som overhovedet muligt.
Vi sørger med andre ord for at slibe saven, inden vi saver og tage bindet fra øjnene, inden vi skyder.
Implementering og eksekvering
På baggrund af den indsamlede data udarbejder vi et redesign af de aftalte templates og opsætter evt. splittests. Med det eneste formål at øge din forretning.
Mere viden
E-handelsanalysen 2025: Når betalte medier koster mere, og konkurrencen spidser til
Hvordan vinder danske webshops i en tid med dyrere annoncer og global konkurrence? Få de vigtigste indsigter fra Dansk Erhvervs E-handelsanalyse 2025.
Google Ads: Vores søgeadfærd har ændret sig. Hvad betyder det for din annoncering?
Søgeadfærden på Google har ændret sig markant. I dag skriver vi hele sætninger og spørgsmål – og det udfordrer den klassiske tilgang til Google Ads. Er din strategi klar til at følge med?
Ræk ud og lad dig begejstre over, hvordan målbare øjeblikke gør en forskel for din virksomhed.
