Tid
Sted
Målgruppe
Fokus
Værter


Vi genåbner Danmark med fokus på bæredygtighed, verdensmål og klima. Den politiske agenda er velkendt.
Men hvad betyder det for din virksomheds arbejde? Er det tid til at lægge planer for virksomhedens forretningsudvikling, sortiment, brand, salg og markedsføring i bæredygtighedens tegn?
Fakta er, at klimamålet på 70 % reduktion i 2030 er vedtaget som dansk lov. Danmark tager dermed lederskab i den grønne omstilling. Og forbrugerne bakker op! Undersøgelser viser, at Danmark er det førende land i verden, når det kommer til klimabevidsthed.
Analyser fortager af Retail Institute Scandinavia i 2020 afslører, at hele 46 pct. af danskerne mener, at bæredygtighed er vigtigt, når de handler ind
64 pct. forventer kort og godt, at virksomhederne er socialt ansvarlige.
Så ja – forbrugsvanerne ændrer sig, og får konsekvenser for kundernes valg. Se fx på salget af nye biler, hvor elbilsalget vil overhale salget af fossile biler allerede i 2022!
Spørgsmål er, hvordan din virksomhed får det optimale ud af de nye forbrugsvaner? Et godt sted at starter er at skabe overblik over dine aktive, passive og potentielle kunders profil i forhold til at træffe bæredygtige valg. Er virksomhedens marked og kundebase i høj eller mindre grad præget at forbrugere, som giver udtryk for at foretrække brands, der agerer bæredygtigt?
På webinaret præsenteres Ambition’s dugfriske analyse af den bæredygtigheds orienterede husstand. En aktuel case illustrerer, hvordan profilen på denne forbrugertype kan genfindes i enhver kundebase eller målgruppe af danske forbrugere.
Konkret får du svar på spørgsmålene:
- Hvordan identificeres den bæredygtige forbruger i markedet?
- Hvad kendetegner denne forbrugertype?
- Hvordan identificeres andelen af denne forbrugertype i din virksomheds kundebase, målgruppe og digitale audiences?
- Hvordan opgøres potentialet og markedsværdien?
- Hvordan kan denne indsigt aktiveres i målrettet branding, markedsføring, salg og sortiment?
CASE: Den bæredygtige forbruger og ferievaner i 2021.