Gratis webinar:

Få dine webshopkunder til at købe igen via automatiserede og segmenterede indsatser

En simpel segmenteringsmodel krydret med viden om dine brugere er kernen i et setup, der booster salget til tidligere kunder. RFM-modellen giver gode grupperinger af dine kunder, så du kan målrette relevant annoncering. Hør mere om dette, samt hvilket tech setup, der kan gøre det hele automatiseret.

Tid

Torsdag d. 22. oktober

09:00 – 10:00: Webinar

Målgruppe

Ecommerce ansvarlige, herunder ecommerce managers, Head of ecommerce, Digital marketing manager og andre med ansvar for at skabe salg og resultater i en webshop.

Fokus

Hvordan du øger salget med automatiserede indsatser via målrettet og relevant kommunikation – med udgangspunkt i webshoppens transaktionsdata samt profilering via 3. parts data.

Rigtig mange webshops kæmper med kundeindtræk og det bliver kun dyrere og dyrere. En ofte overset guldgruppe er basen af eksisterende kunder, der allerede har en relation til din webshop

Vi vil gerne præsentere, hvordan du let og overskueligt kan arbejde segmenteret med dine eksisterende kunder via RFM-modellen, hvordan du kan lære hvem der er dine gode kunder, og hvilket tech setup det kan fuldautomatisere processen fra analyse til automatiserede og målrettede indsatser på Google, Facebook og via mail.

RFM-modellen fokuserer på antal køb, dage siden sidste køb samt samlet købssum, og er stærkest for webshops hvor der er anledning til genkøb med en vis frekvens. Det kan være alt fra tøj, dagligvarer, udstyr og mad til dyr, vine, forbrugsvarer, gør-det-selv, VVS, isenkræmmere og meget mere.

Helt konkret segmenteres data ift. de tre parametre Recency, Frequency og Monetary, så du kan lave målrettede indsatser mod fx:

  • Kunder, der har købt for første gang
  • Dine bedste kunder (har købt mange gange, for nylig og brugt mange penge
  • Kunder, der har været gode, men er på vej til at falde fra

Ikke nok med at indsatserne kan gøres enormt relevante, men de kan også automatiseres. Et tech setup der involverer bl.a. Google BigQuery gør det muligt, og vi afslører hvordan.

Så join vores webinar, hvor der også er tid til spørgsmål, og vi garanterer at du straks har lyst til at kigge nærmere på dine kundedata, segmentere dem og lave en målrettet indsats.

Undervisere:

Jacob Kildebogaard
Mediedirektør og partner, Ambition A/S

Sebastian Jørgensen
Digital projektleder, Ambition A/S

Samtykkevilkår: Når du tilmelder dig et arrangement, et nyhedsbrev eller udfylder en kontaktformular på Ambitions hjemmeside, afgiver du en række personlige oplysninger, fx personnavn, e-mailadresse og mobilnummer. Ambition gemmer disse oplysninger i vores CRM-system og anvender dem til at kunne kontakte dig pr. e-mail med tilbud om andre arrangementer, nyheder og produkttilbud, som, vi tror, kunne være interessante for dig. Ambition videregiver ikke dine personoplysninger til tredjemand. Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke til at modtage nyhedsbreve og markedsføring via e-mail på [email protected]

Klik her for at læse Ambitions persondatapolitik. Så er du altid opdateret på, hvad vi bruger dine data til.

Ambition A/S