AI graver guldet frem blandt kunder og leads
Brug af machine Learning og kundedata gør muligheder inden for CLV-prædiktion større end nogensinde.
SEAT casen “Hands on the wheel settles the deal” vandt BRONZE i kategorien Data Science. Lige en af de kategorier hvor vi elsker at være med helt fremme i finalen. Sammen med Ambition valgte SEAT at tage en helt ny vej, ved at benytte en kombination af datadrevet modellering, Machine learning, en stærkt 1:1 tilgang via postale udsendelser og e-mailkommunikation, samt en veltilrettelagt digital kampagne der endte med et øget salg på 371 % blandt dem, der havde modtaget en direct mail, i forhold til dem, der var udenfor målgruppen.
På baggrund af den succesfulde businesscase har SEAT etableret et fast set up, med en data drevet prædiktionsmodel, der identificerer navne og adresser på fremtidige SEAT-kunder, og bearbejder disse i et veltilrettelagt analog og digital marketing set up. Så data, machine learning og AI prædikterer de næste SEAT bilejere, booster salget og øger markedsandele.
Prisen understreger Ambitions fokus på at skabe resultater for vores kunder med brug af data, tech og kreativitet i vores fælles kampagner.
Se casen og bliv inspireret her.
Brug af machine Learning og kundedata gør muligheder inden for CLV-prædiktion større end nogensinde.
International ECHO Awards 2022 udløste tirsdag nat hele 4 priser til SEAT og Varelotteriet. Det placerer igen Ambition som det mest vindende danske og nordiske bureau. Vi havde samlet kunder og kundeteams til champagnebrunch tidligt onsdag morgen for at se nattens prisuddeling ved ECHO Awards – den globale marketingpris, der belønner strategi, brug af data, kreativitet og især resultater.