CASE | EG One B2B produktlancering og leadgenerering

Nej til lappeløsninger!

Murere, tømrere, malere og elektrikere ville være langt mere effektive, hvis det ikke var for de mange manuelle og uholdbare rutiner i hverdagen. Det er lappeløsninger – som kan være alt fra fysiske timesedler, fakturaer for materialeindkøb og post-its med kragetæer, papirarbejde i stakkevis og it-systemer, der ikke taler sammen. Med lanceringen af EG One skulle alle håndværksvirksomheder vide, at der nu findes et it-system, som er udviklet specifikt til denne branche og understøtter arbejdet i alle faser af et byggeri eller projekt.

Løsning

For at engagere målgruppen udviklede Ambition et humoristisk lancerings-univers, i en karikeret virkelighed, hvor lappeløsningerne fik lov at fylde. Universet blev rullet ud på tværs af kanaler, der alle bidrog til brand activation, leadgenerering og salg. Fra video på Youtube, display bannere, adwords, og sociale media til understøttende toturials på web. Der blev udviklet flows til både e-mail- og SMS-marketing, annoncer i fagblade og et radiospot med lappeløsningerne som omdrejningspunkt.

RESULTATER I KORTE TRÆK

Næsten 70.000 unikke besøg de første 8 uger af lanceringen.
Godt 5.000 kvalificerede permissionleads
Næsten 500 downloads af prøveversion skød salget i gang, og de første 100 kunder købte allerede i samme periode!
Målt stigning i brand awareness på 32.3% (Google Brand Lift Survey)

Prisvinder ved The International Echo Award 2018 for “Best use of Search and Display”

Prisvinder ved The International Echo Award 2018 for “Best use of Search and Display”

Vil du høre mere?

Jebbe Berggreen, Direktør, partner / CCO i Ambition

+45 5354 5566, [email protected]