Case | Telenor MobilBingo

Udfordring
Telenor opererer i et ekstremt konkurrencepræget marked, hvor kampen om mobilkunderne er hård og prisen ofte er omdrejningspunktet for forbrugernes valg af operatør.  Telenor ønskede at sætte en ny agenda og skaffe leads til salget uden et ensidigt produktfokus. Telenor gav Ambition udfordringen at udtænke et koncept og digitale kampagner, som genererer samtykker til en attraktiv pris i kernemålgruppen af danske familier.  Ambition har løst opgaven gennem et gamification univers, hvor forbrugerens mobilnummer er adgangsbillet til fede præmier og attraktive tilbud på telefoni.

Løsning
MobilBingo skærer igennem støjen af pris og teknik med et bingospil, hvor strategien er at lege Telenor ind i forbrugernes hjerter. Alle med en mobiltelefon kan deltage. Ved at afgive permission og oplysninger om familiens størrelse, får man et antal digitale Spilleplader. Der trækkes lod om store og små præmier blandt deltagerne i en given periode. Gennem fornyelse af grafik, præmier, målretning og medieplan sikres konceptet en lang levetid og dermed en attraktiv ROI.

Telenor MobilBingo banners

Resultater i korte træk

Pris pr. lead har været helt nede under 2 kr. og gennemsnittet for hele perioden er 5 kr. pr. lead.
MobilBingo er blevet spillet mere end 53.000 gange.

“Ambition har været fantastiske til at udnytte Facebooks algoritmer til at holde en lav pris per lead samtidig med en høj volumen.”

Thomas Emil Mortensen, Senior Lead Manager
Brand & Marketing – Telenor Danmark

Vil du høre mere?

Grethe Fugleholm Berg, Direktør, partner / COO i Ambition

+45 2616 1035[email protected]