Case | Danmark spiser sammen

Danmark Spiser Sammen

Folkebevægelsen mod Ensomhed er en sammenslutning af mere end 80 organisationer, foreninger, skoler, kommuner og virksomheder, som arbejder for at mindske ensomhed. Den største indsats er den årlige Danmark Spiser sammen kampagne. Ambition har arbejdet med Folkebevægelsen mod Ensomhed siden 2016. Strategien bag denne case fra 2018 var gennem oplysning at øge kendskab til Folkebevægelsen mod Ensomhed og Danmark Spiser Sammen, samt gennem aktivering at skabe tilmeldinger til deres landsdækkende arrangement Danmark Spiser Sammen.

Vi skabte et koncept for en meget nærværende oplysningskampagne i øjenhøjde. Kampagnen blev succesfuldt eksekveret “omni-channel”. TV og printannoncering skabte opmærksomhed. Facebook, Google og YouTube skabte konvertering/tilmeldinger, landingpages og 1:1 e-mail dialogprogram sikrede involvering.

Resultater i korte træk

  • Kendskabet øget fra 53% til 75%
  • 560 arrangementer skabt med plads til 39.606 gæster rundt om bordet