Case | Ekstra Bladet Boldhoveder

Udfordring
Ekstra Bladet ved meget om fodbold – rigtig meget. Redaktionens sportsjournalister er fast inventar på lægterne og sætter en ære i at være først med resultater, nyheder og analyser. Med et mål om at være tilgængelig, nærværende og super aktuel for fodboldfans, udviklede Ekstra Bladet i 2018 en ny fodbold-app: Fodbold.nu. App’en giver elegant og brugervenlig adgang til avisens omfattende fodboldviden: Livescore, nyheder transmitteret fra stadion og et kæmpe bagkatalog af artikler og analyser. Udfordringen – som Ekstra Bladet gav Ambition – var at lancere Fodbold.nu i målgruppen og motivere til download.

Løsning
Det slagkraftige koncept ”Boldhoveder” blev Ambitions svar på udfordringen. Visuelt let genkendeligt univers, hvor fodboldinteressen iscenesættes i en række forskellige hverdagssituationer. Dialogen spiller på humor og den indforståede adfærd blandt fodboldfans. Kampagnen eksekveres som film og banners optimeret til mobiltelefon/Appstore. Ambitions medieteam rullede kampagnen ud som Google Universal App Campaign med en attraktivt CPI pr. download.

Resultater i korte træk

Årsmålet for antal downloads blev opnået på 2 måneder.
Nye mål blev opsat og vi nåede i alt 16.500 downloads til en gennemsnitspris på 9,85 kr.

 

”Det var vigtigt at konceptet var humoristisk og vi var vilde med Ambitions kreative vinkel og ikke mindst resultaterne de opnåede”

Marianne Hommel, Projektchef
Ekstra Bladet Marketing