AMBITION A/S
  • Data
    • Mosaic Danmark
      • Digital håndbog
    • GDPR – persondata forordningen
      • Fem spørgsmål om GDPR
    • Optimering af Datakvalitet
    • Kundeindsigt & Analyse
    • Målgrupper & Segmentering
    • Ambition Data Cloud – selvbetjeningsportal
    • DM Media persondatapolitik
  • Search & Media
    • Trafik
      • Tools
        • Searchmetrics
        • impersonal me
        • Rebutter.me
    • AdWords
    • Søgemaskineoptimering
    • Facebook
    • Youtube
    • Google Analytics
    • DM Media
    • Google Tag Manager
    • Undervisning
      • Adwords kursus
      • SEO kurser
      • Analytics kursus
  • Kreativ
    • Kreativ strategi
    • Taktisk kommunikation
    • Konverteringsoptimering
    • E-mail og permission marketing
    • Marketing Automation
    • Konvertering
  • Cases
  • Blog
  • Seminarer
  • Om os
    • Job
  • Kontakt
  • Menu
Menu
  • Online strategi
  • Trafik
    • Tools
      • Searchmetrics
      • Rebutter.me
      • impersonal me
  • AdWords
    • Remarketing
    • Display
    • Remarketing Lists for Search Ads
    • Tjek af Adwordskonto
    • Dynamisk remarketing
    • Google Shopping
    • Shopping feed
  • Søgemaskineoptimering
    • Søgeordsanalyse
    • Teknisk SEO analyse
    • Linkprofil
    • Xenu guide
    • Webtekst
    • Indgående links
    • Newsjacking
    • Optimering af Dandomain webshop
    • Google My Business
    • Linkbuilding
    • SEO kurser
  • Facebook
  • Youtube
  • Google Analytics
  • DM Media
  • Google tag manager
  • Undervisning
    • Adwords kursus
      • Torsdagstræning Adwords
      • Google shopping kursus
      • Adwords begynder kursus
      • Adwords-1-dags-kursus
      • Torsdagstræning – Remarketing og demografi
    • SEO kurser
    • Analytics kursus

Linkprofil

Når Ambition tjekker din linkprofil

Et af de mest signifikante områder i forbindelse med SEO, er ekstern linkbuilding. Mange angriber dog linkbuilding uhensigtsmæssigt, da det ikke er et spørgsmål om kvantitet, men derimod kvalitet. Derfor gør vi i Ambition et stort stykke arbejde i forhold til at gennemgå og luge ud i din linkprofil.

En god og solid linkprofil er alfa og omega

Ligesom det kan være svært at modtage en besked, når mange taler i munden på hinanden, kan en linkprofil også være svær at gennemskue, hvis der er for meget støj.

Når vi i Ambition tjekker din linkprofil, sørger vi for at rydde op i de refererende domæner, du har, hvis domænerne ikke bidrager positivt til din linkprofil, men bare er ”støj” i det store billede.

En linkprofil, der bare ”spiller”

Betragt din linkprofil som et orkester eller et band.

Det er helt klart fedest hvis alle i orkesteret spiller den samme melodi, i den samme takt og den samme tone. Det lyder bare bedre. Vores opgave er så herefter, at krydre musikken med en lang række anden- tredje- og fjerdestemmer, guitarsoloer osv., for at skabe et mere harmonisk lydbillede, men sikkert er det dog, at det hele bare spiller.

Denne musik-analogi lyder måske ret simpel, men nogle gange er det netop det, der er væsentlige for at få en god linkprofil; at den gøres mere simpel.

Vil du vide mere om linkprofiler?

Ring og tal med Jacob Kildebogaard på 26 712 712

Vil du vide mere?

https://www.linkedin.com/in/jacobkildebogaard/

Ring og tal med
Jacob Kildebogaard

+45 26 712 712

AMBITION A/S

Hvad gør vi i praksis?

Når vi skal analysere og gennemgå din linkprofil, starter vi med at tage et kritisk og dybdegående blik på dine indgående links.

Vi graver dybt i værktøjskassen og bruger en lang række værktøjer til at finde alle dine refererende domæner. Herefter foretager vi en samlet vurdering af den værdi, dine links er med til at skabe for dit site og din forretning.

Sagen er den, at 1000 indgående links ikke nødvendigvis er godt, hvis ikke linksene kommer fra de rette kilder. Så én ting er, at få flere (og bedre) refererende domæner, men det kan også være profitabelt ”bare” at få ryddet op i de eksisterende. Og når vi siger ”bare”, så er det fordi det er lidt mere omfattende end som så, og det kræver fingerspitzgefüle, at få en stærkere linkprofil, ved at reducere i antallet af indgående links.

En kæde er aldrig stærkere, end sit svageste led

Hvis man ser helt logisk på linkbuilding, er det nærliggende at tro, at antallet af indgående links spiller den største rolle for dit site’s SEO, da det jo sender et klart signal til søgemaskinerne om, at her er et site, som er interessant.

Og det er også korrekt, at sådan HAR det været, men tiderne er skiftet…

I dag bruger søgemaskinerne, og i særdeleshed Google, enormt mange kræfter og ressourcer på at analysere og evaluere kvaliteten af dine links. Og hvis du f.eks. har en række indgående links fra domæner/klienter, som søgemaskinerne ser som lidet troværdige, har det negativ effekt på din samlede linkprofil og dermed negativ indvirkning på dit SEO arbejde.

Søgemaskinerne kan ikke se skoven for bare træer

Hvis du har for mange dårlige links, vil søgemaskinerne straffe dit site og give dig en lavere rangering i søgeresultaterne på dine respektive keywords.

Det hele kan koges ned til den samlede vurdering af din linkprofil. Hvis du har 10 rigtig gode indgående links, men 100 ”dårlige”, så vil de 100 dårlige vægte tungere end de 10, og du risikerer en straf i søgeresultaterne i forhold til, hvis de 10 gode havde stået alene.

The sky is the limit – Vi tjekker alle dine links!

Med henblik på, at give dig den absolut stærkeste linkprofil, tjekker vi samtlige af dine indgående links – og det er uanset, om du har 100 eller 100.000 indgående links. Det HELE bliver endevendt.

Selvfølgelig er noget af arbejdet automatiseret, men der ligger et kæmpe manuelt arbejde i at vurdere og rydde op i de enkelte links og give dig den bedst tænkelige profil ud fra de givne vilkår.

Hvad tjekker I, når I gennemgår og optimerer min linkprofil?

Når vi skal optimere en linkprofil, har vi en alenlang tjekliste, som gennemløbes punktvist. Listen er helt utrolig lang, men det korte svar – i forhold til hvad vi tjekker – er; ALT.

Vi gennemgår mere end 30 punkter, der alle er med til at sikre dig de bedste vilkår i forhold til din linkprofil, blandt andet:

  • Hvor kommer dine links fra?

  • Figurerer du i et eller flere linkkataloger?

  • Linkes der til din side fra domæner med pornografisk indhold?

  • Får du links fra flere domæner med samme ejer?

  • Får du links fra flere sider med samme Google Analytics konto?

  • Har flere links samme ”footprints”?

  • Har du for mange links med åbenlys SEO ankertekst?

  • Har du links fra svage domæner el. domæner af tvivlsom karakter?

  • Får du links fra kendte spam domæner?

  • Får du links fra flere sider med samme IP adresse?

  • Får du links fra autogenererede blogs og fora?

  • Får du links fra blacklistede sider?

  • Har du for mange links med SEO-sammensat ankertekst?

  • Ser dine ankertekster mistænkelige ud?

Alt dette og meget, meget mere, er alt sammen faktorer, der har indvirkning på din linkprofil.

Vi gennemgår som sagt samtlige af dine links – uanset hvor mange du har – og ud fra en række parametre, vurderer vi værdien af den samlede masse. Herefter luger vi ud i de dårlige links, så de gode står stærkere.

Dine indgående links er på mange måder ligesom et blomsterbed.

Hvis du har for meget ukrudt, er der mindre næring til blomsterne og de bliver sværere at se.

Lad Ambition optimere din linkprofil – det betaler sig

Uanset hvilken online forretning og/eller service du tilbyder, er en gennemgang af din linkprofil et vigtigt stykke arbejde i forhold til at kunne styrke sidens SEO.

Og selvom det er nærliggende at tro, at flest mulige links giver det bedste resultat, så er de dårlige links med til at sende negative signaler til søgemaskinerne, og du vil sandsynligvis blive nedrangeret i søgeresultaterne.

Så lad os ikke spilde tiden, men derimod optimere din sides linkprofil, så du får de bedste vilkår, det flotteste blomsterbed og en samlet mængde af indgående links, der bare spiller.

Søren Willumsen om Søgemaskineoptimering

Jeg kan kun anbefale Ambition, de er proaktive, serviceminded og så findes der ikke et spørgsmål de ikke kan svare på. Man mærker virkelige der ligger rigtig meget erfaring bag.

Service: Søgemaskineoptimering

5 / 5 stjerner

ring mig op

Lad os tage en helt uforpligtende dialog om din ambition

Kontaktinfo

Ambition A/S
Lygten 39
2400 København NV
Telefon: +45 7020 3024
[email protected]
CVR: DK34222282

Organisation

  • FDIH
  • Creative Circle
  • Kreativitet & Kommunikation

Bankinfo

Danske Bank A/S
Kontonummer 4180 10694574
SWIFT: DABADKKK
IBAN: DK4630000010694574

IT Sikkerhed (GDPR)

Ambition har revisionserklæringer (type II) inden for områderne
ISAE 3000 (persondata)
ISAE 3402 (IT)

Persondatapolitik

Certificeret

Searchmetrics partner

Nyhedsbrev

Følg os

  • Facebook
  • Linkedin
  • Youtube
  • Twitter
Scroll to top

Dette websted bruger cookies til statistik, til målrettet markedsføring og for at give dig den bedste
browseroplevelse. Find ud af mere, eller juster dine indstillinger .

Powered by GDPR plugin
Oversigt over fortrolighed

Dette websted bruger cookies, så vi kan give dig den bedst mulige brugeroplevelse. Cookieoplysninger gemmes i din browser og udfører funktioner som at genkende dig, når du vender tilbage til vores websted og hjælpe vores team med at forstå, hvilke sektioner på webstedet du finder mest interessante og nyttige.

Strengt nødvendige cookies

Strengt nødvendigt cookie skal være aktiveret på alle tidspunkter, så vi kan gemme dine præferencer for cookie-indstillinger.

Hvis du deaktiverer denne cookie, kan vi ikke gemme dine præferencer. Dette betyder, at hver gang du besøger dette websted, skal du aktivere eller deaktivere cookies igen.

Marketing- og statistikcookies

Dette websted bruger Google Tag Manager, Google Analytics, LinkedIn Insights til at indsamle anonyme oplysninger såsom antallet af besøgende på webstedet og de mest populære sider.

At holde denne cookie aktiveret hjælper os med at forbedre vores websted.

Aktiver først strengt nødvendige cookies, så vi kan gemme dine præferencer!