AMBITION A/S
  • Kompetencer
  • Data
    • Mosaic Danmark
      • Digital håndbog
    • GDPR – persondata forordningen
      • Fem spørgsmål om GDPR
    • Optimering af Datakvalitet
    • Kundeindsigt & Analyse
    • Målgrupper & Segmentering
    • Ambition Data Cloud – selvbetjeningsportal
    • DM Media persondatapolitik
  • Search
    • Trafik
    • AdWords
    • Søgemaskineoptimering
    • Facebook
    • Youtube
    • Google Analytics
    • DM Media
    • Google Tag Manager
    • Undervisning
  • Kreativ
    • Kreativ strategi
    • Taktisk kommunikation
    • Konverteringsoptimering
    • E-mail og permission marketing
    • Marketing Automation
    • Konvertering
  • Cases
  • Blog
  • Job
  • Om os
  • Kontakt
  • Søg
  • Menu
  • Facebook
  • Linkedin
  • Youtube
  • Twitter
  • Gplus
Menu
  • Data og kundeindsigt
  • Media, Search og Social
  • Kreativ og digital eksekvering

RLSA

 Remarketing i AdWords

Læs mere om

  • AdWords
  • Remarketing
  • Display
  • Remarketing Lists for Search Ads
  • Tjek af Adwordskonto
  • Dynamisk remarketing
  • Google Shopping
  • Shopping feed
  • Youtube

Bag det lidt lange og snørklede navn ”Remarketing Lists for Search Ads” (RLSA), gemmer der sig et af de mest effektive værktøjer til at skabe højere lønsomhed på din AdWords konto.

Mere om det senere, men først og fremmest – hvad betyder RLSA, og hvordan kan det bruges?

RLSA kort fortalt

RLSA vil på dansk blive oversat til ”Remarketing lister til søgeannoncer”.

Det er altså en eller flere lister over kundeemner, vi tidligere har været i berøring med, og som vi nu – gennem søgeannoncer – gerne vil kommunikere med igen.

Ligesom med andre remarketing-lister er der mange muligheder for at specificere præcis, hvem man vil henvende sig til.

  • Er det folk, der har besøgt specifikke brands eller sider på din webshop?

  • Tidligere kunder – altså besøgende, der har gennemført ordrer

  • Eller måske folk, der har bare lagt varer i kurven?

Der er selvfølgelig også rig mulighed for at kombinere de ovenstående, og man kan ligeledes også bare henvende sig til alle, der tidligere har besøgt ens hjemmeside.

Hvilke kampagner virker RLSA på?

Vil du vide mere?

https://www.linkedin.com/in/jacobkildebogaard/

Ring og tal med
Jacob Kildebogaard

+45 26 712 712

AMBITION A/S

RLSA kan fungere på mange leder og kanter.

1.

Helt basalt kan du prøve at lægge en liste på dine eksisterende kampagner og byde op med f.eks. 50% på listen.

Så gør du noget ekstra for at fange de folk, der tidligere har udvist interesse for dit website.

Du betaler således mere pr. klik, men al vores erfaring i Ambition viser, at du også konverterer markant bedre.

2.

Et andet scenarie kan være, at du tidligere har testet en kampagne for Dynamiske Søgeannoncer, men at den aldrig blev lønsom.

Du kan så starte den igen med RLSA, hvor du målretter kampagnen mod en remarketing liste og igen byder din klik-pris lidt op – og så vil resultatet med stor sandsynlighed blive meget bedre.

3.

En tredje mulighed er en helt ny kampagne, hvor du måske ikke har så stor tiltro til de søgeord, du har fundet.

De er måske for brede, eller du er usikker på, om de helt præcist rammer dine produkter. I den situation kan du med RLSA få en indikation af:

  1. Om det er noget, folk, der generelt er interesseret i din side, rent faktisk søger på.
  2. Om de nye søgeord konverterer godt eller skidt.

RLSA er et kraftfuldt tiltag

Der er selvfølgelig et hav af andre vinkler, man kan tage på RLSA. Det er nærmest kun fantasien, der sætter grænser.

Det vigtigste er at finde ud af, hvilken remarketing liste du gerne vil arbejde med.

Herefter er det simpelthen bare med at få den oprettet, da du skal have 1.000 emner på listen, før du kan bruge den aktivt.

Hvis du synes, det hele er lidt komplekst, og du gerne vil sættes rigtig godt i gang, er vi i Ambition selvfølgelig klar til også at gøre din RLSA til en succes.

.

ring mig op

Lad os tage en helt uforpligtende dialog om din ambition

Kontaktinfo

Ambition A/S
Lygten 39
2400 København NV
Telefon: +45 7020 3024
[email protected]
CVR: DK34222282

Organisation

  • FDIH
  • Creative Circle
  • Kreativitet & Kommunikation

Bankinfo

Danske Bank A/S
Kontonummer 4180 10694574
SWIFT: DABADKKK
IBAN: DK4630000010694574

IT Sikkerhed (GDPR)

Ambition har revisionserklæringer (type II) inden for områderne
ISAE 3000 (persondata)
ISAE 3402 (IT)

Persondatapolitik

Certificeret

Searchmetrics partner

Nyhedsbrev

Scroll to top