AMBITION A/S
  • Marketing Automation
  • Data
    • Mosaic Danmark
      • Digital håndbog
    • GDPR – persondata forordningen
      • Fem spørgsmål om GDPR
    • Optimering af Datakvalitet
    • Kundeindsigt & Analyse
    • Målgrupper & Segmentering
    • Ambition Data Cloud – selvbetjeningsportal
    • DM Media persondatapolitik
  • Search & Media
    • Søgemaskineoptimering
      • Søgeordsanalyse
      • SEO Tekster
      • Linkbuilding
      • Teknisk SEO analyse
      • Google My Business
      • Optimering Dandomain webshop
      • Reputation management
      • NLP
    • Google Ads (AdWords)
      • Remarketing
      • Display
      • Tjek af Adwordskonto
      • Dynamisk remarketing
      • Google Shopping
      • Shopping feed
    • Facebook
    • Youtube
    • Google Analytics
    • Google Tag Manager
    • DM Media
    • Undervisning
      • Adwords kursus
      • SEO kurser
      • Analytics kursus
    • Tools
      • Searchmetrics
      • impersonal me
      • Rebutter.me
  • Kreativ
    • Kreativ strategi
    • Taktisk kommunikation
    • Konverteringsoptimering
    • E-mail og permission marketing
    • Konvertering
  • Cases
  • Blog
  • Seminarer
  • Om os
    • Job
  • Kontakt
  • Menu
Menu
  • Trafik
  • Søgemaskineoptimering
    • Søgeordsanalyse
    • SEO Tekster
    • Linkbuilding
    • Teknisk SEO analyse
    • Google My Business
    • Optimering Dandomain webshop
    • Reputation management
    • NLP
  • Google Ads (AdWords)
    • Remarketing
    • Display
    • Tjek af Adwordskonto
    • Dynamisk remarketing
    • Google Shopping
    • Shopping feed
  • Facebook
  • Youtube
  • Google Analytics
  • DM Media
  • Google tag manager
  • Undervisning
    • Adwords kursus
      • Torsdagstræning Adwords
      • Google shopping kursus
      • Adwords begynder kursus
      • Adwords-1-dags-kursus
      • Torsdagstræning – Remarketing og demografi
    • SEO kurser
    • Analytics kursus
  • Tools
    • Searchmetrics
    • Rebutter.me
    • impersonal me

Få styr på dit Google Merchant Center

Merchant Center er nøglen til billedannoncer på Google og som du sikkert har set, har Google tilføjet nogle nye typer annoncer.

Når du søger efter en vare i Google, får du annoncer med billeder i som disse:

Google tager brugerens søgning efter en kaffemaskine, kigger hos en lang række forskellige annoncører og finder de resultater, der matcher søgningen bedst.

Det kender du allerede fra AdWords – det nye er, at der er billeder og priser med i resultaterne. Annoncerne kaldes for Google Shopping annoncer.

Når det kommer til billedannoncerne, er der behov for, at du giver Google information om dine produkter, så Google har noget at søge i.

Det gør du ved at uploade en fil med oplysninger om alle dine varer – et såkaldt produkt feed.

Stedet, hvor du uploader dit feed, hedder Google Merchant Center.

Så for at komme i gang med Google Shopping kræver det, at du får lavet et feed, og at du opretter et Merchant Center til din shop samt kobler dit Merchant Center og din AdWords konto sammen.

Vil du vide mere?

Ring og tal med
Jacob Kildebogaard

+45 26 712 712

Opret et feed i Google Merchant Center:

De fleste større shopsystemer har muligheden for shopping feeds som en automatisk funktion, du bare kan aktivere.

Andre shoppingsystemer kræver, at du køber et plugin til din shop, som kan lave et feed til dig –feedet består typisk af et link til en fil, hvor dine varer ligger i med de oplysninger, som Google kræver for at dit feed godkendes.

Du kan læse vores anbefaling til det gode shopping feed her.

Kom godt i gang med Google Merchant Center

Log ind på google.dk/merchants med den e-mailadresse, du bruger i din AdWords konto.

Når du er logget ind der, skal du:

  • Oprette et nyt feed

  • Indsætte det feed der kommer fra din shop

  • Knytte dit Merchant Center og din AdWords sammen

  • Fortælle dit Merchant Center hvor tit du gerne vil have, at den skal hente feedet fra din shop – vi anbefaler at sætte den til at hente feedet hver nat.

Når dit feed er godkendt af Google efter 2-3 arbejdsdage, er du i gang og kan oprette en Shopping kampagne på din AdWords konto.

Vi anbefaler, at du jævnligt tjekker dit Merchant Center, da Google her fortæller, om der er fejl i dit feed.

Er der fejl, skal du hurtigst muligt rette dem, da du risikerer, at Google suspenderer dit feed, hvis det ikke lever op til Googles krav.

Skal du have hjælp til opsætning af et Google Merchant Center, har vi i Ambition allerede erfaringer fra en lang række kunder, og vi vil med glæde også hjælpe dig.

Ring mig op

Lad os tage en helt uforpligtende dialog om din ambition

Kontaktinfo

Ambition A/S
Lygten 39
2400 København NV
Telefon: +45 7020 3024
[email protected]
CVR: DK34222282

Forretningsbetingelser

Organisation

  • FDIH
  • Creative Circle
  • Kreativitet & Kommunikation

Bankinfo

Danske Bank A/S
Kontonummer 4180 10694574
SWIFT: DABADKKK
IBAN: DK4630000010694574

IT Sikkerhed (GDPR)

Ambition har revisionserklæringer (type II) inden for områderne
ISAE 3000 (persondata)
ISAE 3402 (IT)

Persondatapolitik

Certificeret

Google

Facebook Marketing Partner

e-mærket partner

Searchmetrics Trusted Service Partner

Bing Partner

Nyhedsbrev

© Copyright: Ambition A/S | Lygten 39 | 2400 København NV | +45 70 20 30 24
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Youtube
  • Instagram
Scroll to top

Dette websted bruger cookies til statistik, til målrettet markedsføring og for at give dig den bedste
browseroplevelse. Find ud af mere, eller juster dine indstillinger .

AMBITION A/S
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Oversigt over fortrolighed

Dette websted bruger cookies, så vi kan give dig den bedst mulige brugeroplevelse. Cookieoplysninger gemmes i din browser og udfører funktioner som at genkende dig, når du vender tilbage til vores websted og hjælpe vores team med at forstå, hvilke sektioner på webstedet du finder mest interessante og nyttige.

Strengt nødvendige cookies

Strengt nødvendigt cookie skal være aktiveret på alle tidspunkter, så vi kan gemme dine præferencer for cookie-indstillinger.

Hvis du deaktiverer denne cookie, kan vi ikke gemme dine præferencer. Dette betyder, at hver gang du besøger dette websted, skal du aktivere eller deaktivere cookies igen.

Marketing- og statistikcookies

Dette websted bruger Google Tag Manager, Google Analytics, LinkedIn Insights til at indsamle anonyme oplysninger såsom antallet af besøgende på webstedet og de mest populære sider.

At holde denne cookie aktiveret hjælper os med at forbedre vores websted.

Aktiver først strengt nødvendige cookies, så vi kan gemme dine præferencer!