AMBITION A/S
  • Marketing Automation
  • Data
    • Mosaic Danmark
      • Digital håndbog
    • GDPR – persondata forordningen
      • Fem spørgsmål om GDPR
    • Optimering af Datakvalitet
    • Kundeindsigt & Analyse
    • Målgrupper & Segmentering
    • Ambition Data Cloud – selvbetjeningsportal
    • DM Media persondatapolitik
  • Search & Media
    • Søgemaskineoptimering
      • Søgeordsanalyse
      • SEO Tekster
      • Linkbuilding
      • Teknisk SEO analyse
      • Google My Business
      • Optimering Dandomain webshop
      • Reputation management
      • NLP
    • Google Ads (AdWords)
      • Remarketing
      • Display
      • Tjek af Adwordskonto
      • Dynamisk remarketing
      • Google Shopping
      • Shopping feed
    • Facebook
    • Youtube
    • Google Analytics
    • Google Tag Manager
    • DM Media
    • Undervisning
      • Adwords kursus
      • SEO kurser
      • Analytics kursus
    • Tools
      • Searchmetrics
      • impersonal me
      • Rebutter.me
  • Kreativ
    • Kreativ strategi
    • Taktisk kommunikation
    • Konverteringsoptimering
    • E-mail og permission marketing
    • Konvertering
  • Cases
  • Blog
  • Seminarer
  • Om os
    • Job
  • Kontakt
  • Menu
Menu
  • Trafik
  • Søgemaskineoptimering
    • Søgeordsanalyse
    • SEO Tekster
    • Linkbuilding
    • Teknisk SEO analyse
    • Google My Business
    • Optimering Dandomain webshop
    • Reputation management
    • NLP
  • Google Ads (AdWords)
    • Remarketing
    • Display
    • Tjek af Adwordskonto
    • Dynamisk remarketing
    • Google Shopping
    • Shopping feed
  • Facebook
  • Youtube
  • Google Analytics
  • DM Media
  • Google tag manager
  • Undervisning
    • Adwords kursus
      • Torsdagstræning Adwords
      • Google shopping kursus
      • Adwords begynder kursus
      • Adwords-1-dags-kursus
      • Torsdagstræning – Remarketing og demografi
    • SEO kurser
    • Analytics kursus
  • Tools
    • Searchmetrics
    • Rebutter.me
    • impersonal me

Datadrevet online markedsføring

Få dine data omsat til relevant trafik og øget bundlinie. Der er data i alt man foretager sig online. Som sådan kan man betragte sin markedsføring som datadrevet, blot man har kigget på data for sidste kampagne, og planlagt kampagnen efter dette.

Vi mener vores navn forpligter, og vi er derfor mere ambitiøse end dette. Når vi siger Datadrevet, så mener vi det.

Datadrevet online markedsføring handler om at bruge de data der er til rådighed. Data kan spænde fra permissions på emails til transaktionsdata, dvs. data på dine kunder, medlemmer eller abonnementer.

Når vi blot har en fysisk adresse og et navn knyttet til, så kan vi klassificere brugeren. Det betyder at vi kan omdanne din transaktionshistorik til en profil af dine kunder. Vi driver Mosaic Danmark, som er en bruger profilering, der opdeler befolkningen i 12 grupper og hele 44 typer. Vi kan således se præcis hvad der adskiller dine kunder fra gennemsnittet, og også dykke dybere og se profil for de mest værdifulde kunder.

Din online medieplan afspejler sig naturligvis i ovenstående viden, og vi kan målrette annonceringen mod de rette brugersegmenter. Det gælder både på Facebook, Google display, Youtube og generel display indkøb. Vi kan også målrette offline tiltag, fx husstandsomdelt, mod de rette segmenter.

Datadrevet online markedsføring handler dermed om at gå fra data til brugerprofilering og videre til målretning på de rette kanaler. Kommunikationen differentieres overfor de forskellige typer og dermed bliver det præcis og relevant kommunikation overfor de rette brugere.

Så uanset om du driver en webshop, har en stor kundeklub, har medlemmer eller abonnenter, så er det yderst relevant at inddrage de data du har til rådighed.

Valg af kanaler

Der er en række hovedkanaler i det digitale mediebillede, og hver kanal har et væld af spændende muligheder og målretninger. Vi arbejder fokuseret med hvert medie og har konsulenter, der er eksperter i hvert sit område. De er nørder og det er vi stolte af. For kun ved at nørde kanaler som AdWords og Facebook, skabes de bedste resultater.

Det kræver et overblik og indblik for at skabe den helt rette sammensætning i kampagnerne, således at de rette muligheder på de rette kanaler bruges, kombineret med at kommunikationen følger brugerrejsen. Det kræver en skarp sammensat medieplan, hvor brug af data samt remarketing er en vigtig del.

Vil du høre mere om vores tilgang til dette, så tager vi meget gerne en snak med dig – skriv eller ring til Jacob Kildebogaard på [email protected] eller tlf 26 712 712.

Vil du vide mere?

Ring og tal med
Jacob Kildebogaard

+45 26 712 712

Hvilke datakilder bruger vi til datadrevet online markedsføring?

Vi elsker data.

Google Analytics er et fantastisk værktøj.

Dine kundedata er guld værd.

Din nyhedsbrevsliste er et værdifuldt aktiv.

Udover de nævnte kilder, så bruger vi selvfølgelig en lang række tools, der giver os gode data. Facebook har mio af data, Google har spændende tools, vi bruger Seo-tools, der er vigtige elementer i vores analyser og generelt laver vi meget lidt uden at læne os op ad data.

Skal vi hjælpe dig?

Hvis du i forvejen har tanker om, hvilke områder du har behov for hjælp til, så kan du kontakte os eller læse mere de konkrete emner her: Facebook,  Søgemaskineoptimering og AdWords.

Hvis du har behov for at få input og sparring til muligheder for vækst i trafikken mere overordnet set, så kontakt os – vi hjælper meget gerne med sparring i forhold til din online marketing strategi, medieplan og eksekvering.

Ring mig op

Lad os tage en helt uforpligtende dialog om din ambition

Kontaktinfo

Ambition A/S
Lygten 39
2400 København NV
Telefon: +45 7020 3024
[email protected]
CVR: DK34222282

Forretningsbetingelser

Organisation

  • FDIH
  • Creative Circle
  • Kreativitet & Kommunikation

Bankinfo

Danske Bank A/S
Kontonummer 4180 10694574
SWIFT: DABADKKK
IBAN: DK4630000010694574

IT Sikkerhed (GDPR)

Ambition har revisionserklæringer (type II) inden for områderne
ISAE 3000 (persondata)
ISAE 3402 (IT)

Persondatapolitik

Certificeret

Google

Facebook Marketing Partner

e-mærket partner

Searchmetrics Trusted Service Partner

Bing Partner

Nyhedsbrev

© Copyright: Ambition A/S | Lygten 39 | 2400 København NV | +45 70 20 30 24
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Youtube
  • Instagram
Scroll to top

Dette websted bruger cookies til statistik, til målrettet markedsføring og for at give dig den bedste
browseroplevelse. Find ud af mere, eller juster dine indstillinger .

AMBITION A/S
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Oversigt over fortrolighed

Dette websted bruger cookies, så vi kan give dig den bedst mulige brugeroplevelse. Cookieoplysninger gemmes i din browser og udfører funktioner som at genkende dig, når du vender tilbage til vores websted og hjælpe vores team med at forstå, hvilke sektioner på webstedet du finder mest interessante og nyttige.

Strengt nødvendige cookies

Strengt nødvendigt cookie skal være aktiveret på alle tidspunkter, så vi kan gemme dine præferencer for cookie-indstillinger.

Hvis du deaktiverer denne cookie, kan vi ikke gemme dine præferencer. Dette betyder, at hver gang du besøger dette websted, skal du aktivere eller deaktivere cookies igen.

Marketing- og statistikcookies

Dette websted bruger Google Tag Manager, Google Analytics, LinkedIn Insights til at indsamle anonyme oplysninger såsom antallet af besøgende på webstedet og de mest populære sider.

At holde denne cookie aktiveret hjælper os med at forbedre vores websted.

Aktiver først strengt nødvendige cookies, så vi kan gemme dine præferencer!