AMBITION A/S
  • Marketing Automation
  • Data
    • Mosaic Danmark
      • Digital håndbog
    • GDPR – persondata forordningen
      • Fem spørgsmål om GDPR
    • Optimering af Datakvalitet
    • Kundeindsigt & Analyse
    • Målgrupper & Segmentering
    • Ambition Data Cloud – selvbetjeningsportal
    • DM Media persondatapolitik
  • Search & Media
    • Søgemaskineoptimering
      • Søgeordsanalyse
      • SEO Tekster
      • Linkbuilding
      • Teknisk SEO analyse
      • Google My Business
      • Optimering Dandomain webshop
      • Reputation management
      • NLP
    • Google Ads (AdWords)
      • Remarketing
      • Display
      • Tjek af Adwordskonto
      • Dynamisk remarketing
      • Google Shopping
      • Shopping feed
    • Facebook
    • Youtube
    • Google Analytics
    • Google Tag Manager
    • DM Media
    • Undervisning
      • Adwords kursus
      • SEO kurser
      • Analytics kursus
    • Tools
      • Searchmetrics
      • impersonal me
      • Rebutter.me
  • Kreativ
    • Kreativ strategi
    • Taktisk kommunikation
    • Konverteringsoptimering
    • E-mail og permission marketing
    • Konvertering
  • Cases
  • Blog
  • Seminarer
  • Om os
    • Job
  • Kontakt
  • Menu
Menu
  • Kreativ strategi
  • Taktisk kommunikation
  • Konverteringsoptimering
  • E-mail og permission marketing
  • Konvertering

Konverteringsoptimering

Få mere ud af dine besøgende: Konverteringsoptimering er, uanset hvordan man anskuer det, altid relevant – for uanset hvor godt det går, kan det altid gå en lille smule bedre.

Konverteringsoptimering handler dog, i modsætning til hvad mange tror, om andet og mere end blot A/B splittests af forskellige elementer på dit site.

Splittests kan være fine, men uden et grundigt stykke forarbejde risikerer du at spilde en masse tid og penge på unødvendige og måske endda skadelige on-page ændringer.

Med det rette for- og analysearbejde sikrer du, at de ændringer, du implementerer, er så effektive og strategisk korrekte som muligt.

Konverteringsoptimering starter med en analyse

Foranalysen går ud på, at vi starter med at slibe saven!

Det er fristende at forsøge sig med forskellige ændringer og smårettelser, men det kan sammenlignes med at bruge en sløv sav til at save brænde med.
– Ja, du kan godt bare save løs, men det er både tidskrævende og hårdt. Hvis du derimod starter med at slibe saven, kan du nå den dobbelte mængde brænde (eller mere) på den samme tid.

Præcis hvilke elementer der vil, skal, kan og bør indgå i en foranalyse er meget individuelt og afhænger i høj grad af dit site og dettes aktuelle status og situation.

En foranalyse med henblik på konverteringsoptimering vil typisk omfatte:

  • Analyse og gennemgang af brugeradfærd vha. data fra Google Analytics

  • Ekspertgennemgang og – vurdering af sitet

  • Dybdegående analyse af brugeradfærd via screen-recording, heatmaps og surveys
    – Vel at mærke til de rette brugere, de rette steder og på de rette tidspunkter

  • ”Tænke-Højt-Tests”, hvor vi får brugernes umiddelbare og uforbeholdne ”her-og-nu” tanker og mening om dit site.

Med det rette stykke analytiske forarbejde undgår vi ”at skyde i blinde” og sikrer os dermed, at vi kun optimerer på de elementer, der enten ikke konverterer optimalt eller som er forvirrende for brugerne, og dermed temmelig sikkert har en højere bounce-rate.

Prioritering af konverteringsområder

Når vi ved præcis, hvor der er behov for at konverteringsoptimere, kan vi prioritere og strukturere det videre arbejde med de enkelte sider eller elementer, så optimeringerne er så effektive – og ja, optimale – som overhovedet muligt.

Vi sørger med andre ord for at slibe saven, inden vi saver og tage bindet fra øjnene, inden vi skyder.

Implementering og eksekvering

På baggrund af den indsamlede data udarbejder vi et re-design til de aftalte templates og opsætter evt. split-tests. Med det eneste formål at øge din forretning.

Vil du vide mere?

Ring og tal med
Jeppe Berggreen

+45 5354 5566

Ring mig op

Lad os tage en helt uforpligtende dialog om din ambition

Kontaktinfo

Ambition A/S
Lygten 39
2400 København NV
Telefon: +45 7020 3024
[email protected]
CVR: DK34222282

Forretningsbetingelser

Organisation

  • FDIH
  • Creative Circle
  • Kreativitet & Kommunikation

Bankinfo

Danske Bank A/S
Kontonummer 4180 10694574
SWIFT: DABADKKK
IBAN: DK4630000010694574

IT Sikkerhed (GDPR)

Ambition har revisionserklæringer (type II) inden for områderne
ISAE 3000 (persondata)
ISAE 3402 (IT)

Persondatapolitik

Certificeret

Google

Facebook Marketing Partner

e-mærket partner

Searchmetrics Trusted Service Partner

Bing Partner

Nyhedsbrev

© Copyright: Ambition A/S | Lygten 39 | 2400 København NV | +45 70 20 30 24
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Youtube
  • Instagram
Scroll to top

Dette websted bruger cookies til statistik, til målrettet markedsføring og for at give dig den bedste
browseroplevelse. Find ud af mere, eller juster dine indstillinger .

AMBITION A/S
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Oversigt over fortrolighed

Dette websted bruger cookies, så vi kan give dig den bedst mulige brugeroplevelse. Cookieoplysninger gemmes i din browser og udfører funktioner som at genkende dig, når du vender tilbage til vores websted og hjælpe vores team med at forstå, hvilke sektioner på webstedet du finder mest interessante og nyttige.

Strengt nødvendige cookies

Strengt nødvendigt cookie skal være aktiveret på alle tidspunkter, så vi kan gemme dine præferencer for cookie-indstillinger.

Hvis du deaktiverer denne cookie, kan vi ikke gemme dine præferencer. Dette betyder, at hver gang du besøger dette websted, skal du aktivere eller deaktivere cookies igen.

Marketing- og statistikcookies

Dette websted bruger Google Tag Manager, Google Analytics, LinkedIn Insights til at indsamle anonyme oplysninger såsom antallet af besøgende på webstedet og de mest populære sider.

At holde denne cookie aktiveret hjælper os med at forbedre vores websted.

Aktiver først strengt nødvendige cookies, så vi kan gemme dine præferencer!