AMBITION A/S
  • Marketing Automation
  • Data
    • Mosaic Danmark
      • Digital håndbog
    • GDPR – persondata forordningen
      • Fem spørgsmål om GDPR
    • Optimering af Datakvalitet
    • Kundeindsigt & Analyse
    • Målgrupper & Segmentering
    • Ambition Data Cloud – selvbetjeningsportal
    • DM Media persondatapolitik
  • Search & Media
    • Søgemaskineoptimering
      • Søgeordsanalyse
      • SEO Tekster
      • Linkbuilding
      • Teknisk SEO analyse
      • Google My Business
      • Optimering Dandomain webshop
      • Reputation management
      • NLP
    • Google Ads (AdWords)
      • Remarketing
      • Display
      • Tjek af Adwordskonto
      • Dynamisk remarketing
      • Google Shopping
      • Shopping feed
    • Facebook
    • Youtube
    • Google Analytics
    • Google Tag Manager
    • DM Media
    • Undervisning
      • Adwords kursus
      • SEO kurser
      • Analytics kursus
    • Tools
      • Searchmetrics
      • impersonal me
      • Rebutter.me
  • Kreativ
    • Kreativ strategi
    • Taktisk kommunikation
    • Konverteringsoptimering
    • E-mail og permission marketing
    • Konvertering
  • Cases
  • Blog
  • Seminarer
  • Om os
    • Job
  • Kontakt
  • Menu
Menu
  • Mosaic Danmark
    • Digital håndbog
  • GDPR
    • Fem spørgsmål om GDPR
  • Optimering af Datakvalitet
    • Datavask & Validering
    • Berigelser
  • Kundeindsigt & Analyse
    • Profilanalyse og Segmentanalyse
    • Respons Analyse
    • Churn Analyse
    • Downloads: Kundeindsigts analyser / Customer Insight analyser
  • Målgrupper & Segmentering
    • Segmentering af kundebasen
    • Målrettet winback
    • Kvalitetssikrede permission leads
  • Ambition Data Cloud – selvbetjeningsportal

Segmentering af kundebasen

Når vi samarbejder med vores kunder om kvalitetssikring af data, hvervning af nye kunder, kundeudvikling og -fastholdelse & winback, begynder vi helt naturligt i kundedatabasen.

Kundedatabasen er et spejl af virksomhedens vigtige arbejde med at opbygge forretning. En andel af kundebasen består af de loyale kunder, som udviklet sig. Andre er passive, og andre igen er nytilkomne. Fælles for dem alle er, at de på et tidspunkt har valgt netop jeres virksomhed til som foretrukken leverandør. En adfærd, som gør dem unikke i forhold til resten af markedet. Virksomhedens største aktiv.

Når vi taler om “Guld i kundedatabasen” handler det som regel om økonomi! Det ressourcetræk, der er forbundet med akkvisition af nye kunder er så betydeligt, at det ofte er økonomisk mest attraktivt at udvikle eksisterende kunderne som prioritet nr. 1! Winback kampagner overfor tidligere kunder er absolut også en overvejelse værd. De forbrugere og virksomheder, der allerede én gang har valgt jer til, udgør et attraktivt potentiale.

Guldgravere ved, at der er langt imellem de store, værdifulde klumper – dem man kan leve af i mange år! Tilsvarende kan det forholde sig med identifikation af de mest rentable kunder og segmenter i kundedatabasen. Mængden af aktive og passive kunder kan være overskuelig stor, og det kan være vanskeligt at finde sammenhænge i datasættet i processen.

  • Hvilke segmenter gemmer basen på?
  • Hvad kendetegner de bedste kunder – og de dårligste?
  • Hvilke segmenter er de mest værdifulde?
  • Hvordan konverterer de forskellige kundeprofiler fra påvirkning til salg?
  • Hvilke tilbud vil være de mest relevante for hver enkelt segment?
  • Hvordan kontakter vi bedst hver enkelt kunde?
  • …..og hvilken stil & tone skal vi anvende, for at møde alle i øjenhøjde?

Prioritering af virksomhedens – alt andet lige – begrænsede ressourcer, gør det nødvendigt, at besvare disse spørgsmål. Der er få skud i bøssen, og skiven bevæger sig hastigt på konkurrenceprægede markeder.

Hos Ambition hjælper vores rådgivere og analysespecialister dagligt kunder med at finde svarene. Gennem grundigt data- og analysearbejde, tilvejebringer vi i løbet af kort tid forretningskritisk kundeindsigt, som gør det enkelt at identificere og prioritere segmenter blandt aktive og passive kunder.

Vi indgår i arbejdet med beregning af segmenternes indbyrdes økonomiske potentiale, udfører markedsoptællinger, churn-forudsigelser, konverteringsoptimering og en række andre tilsvarende praktiske og nødvendige processer i salgs- og markedsføringsarbejdet. Etablering af segmenterings- og scoringsmodeller er naturlige skridt på vejen, som vi tager i tæt dialog med jer som kunde. Det samme gælder berettigelse af jeres kundedata med variable og scoreværdier, som gør det muligt for jer at implementere og operationalisere den nye viden i jeres organisation:

  • Der skal være klarhed over, hvordan kundevendte medarbejdere skal agere bedst muligt i dialogen med hver enkelt kunde
  • Økonomimedarbejdere skal have mulighed for at opstille differentierede, værdibaserede samhandelsbetingelser for hver enkelt kunde
  • Kommunikation- og marketingafdelingerne skal kunne udvikle målrettede, rentable kampagner til aktivering af de mest attraktive segmenter
  • Direktionen skal have fuldt, opdateret indblik i, hvor værdien i virksomheden ligger og hvor vækstpotentialet findes

Listen kan forlænges med mange flere punkter. Forudsætningen for at opnå succes med dette er – i vores optik – en grundig segmentering af kundedatabasen, baseret på detaljeret analysearbejder samt den efterfølgende, helt essentielle, operationalisering af kundeindsigten i virksomhedens systemer. Dette sker f.eks. databerigelser i form af kernekundescorer, potentialeværdier m.fl. Alt sammen hverdag hos Ambition. Vi har mange års erfaring med at løse denne type opgaver for mellemstore og store danske virksomheder, og vi er altid sultne efter flere spændende opgaver med store eller komplekse datasæt.

Kontakt os for et møde om, hvordan vi kan hjælpe jeres virksomhed med en segmenteret markedstilgang.

Vil du vide mere?

Ring eller skriv til
Grethe Fugleholm Berg

+45 2616 1035

[email protected]

Ring mig op

Lad os tage en helt uforpligtende dialog om din ambition

Kontaktinfo

Ambition A/S
Lygten 39
2400 København NV
Telefon: +45 7020 3024
[email protected]
CVR: DK34222282

Forretningsbetingelser

Organisation

  • FDIH
  • Creative Circle
  • Kreativitet & Kommunikation

Bankinfo

Danske Bank A/S
Kontonummer 4180 10694574
SWIFT: DABADKKK
IBAN: DK4630000010694574

IT Sikkerhed (GDPR)

Ambition har revisionserklæringer (type II) inden for områderne
ISAE 3000 (persondata)
ISAE 3402 (IT)

Persondatapolitik

Certificeret

Google

Facebook Marketing Partner

e-mærket partner

Searchmetrics Trusted Service Partner

Bing Partner

Nyhedsbrev

© Copyright: Ambition A/S | Lygten 39 | 2400 København NV | +45 70 20 30 24
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Youtube
  • Instagram
Scroll to top

Dette websted bruger cookies til statistik, til målrettet markedsføring og for at give dig den bedste
browseroplevelse. Find ud af mere, eller juster dine indstillinger .

AMBITION A/S
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Oversigt over fortrolighed

Dette websted bruger cookies, så vi kan give dig den bedst mulige brugeroplevelse. Cookieoplysninger gemmes i din browser og udfører funktioner som at genkende dig, når du vender tilbage til vores websted og hjælpe vores team med at forstå, hvilke sektioner på webstedet du finder mest interessante og nyttige.

Strengt nødvendige cookies

Strengt nødvendigt cookie skal være aktiveret på alle tidspunkter, så vi kan gemme dine præferencer for cookie-indstillinger.

Hvis du deaktiverer denne cookie, kan vi ikke gemme dine præferencer. Dette betyder, at hver gang du besøger dette websted, skal du aktivere eller deaktivere cookies igen.

Marketing- og statistikcookies

Dette websted bruger Google Tag Manager, Google Analytics, LinkedIn Insights til at indsamle anonyme oplysninger såsom antallet af besøgende på webstedet og de mest populære sider.

At holde denne cookie aktiveret hjælper os med at forbedre vores websted.

Aktiver først strengt nødvendige cookies, så vi kan gemme dine præferencer!