AMBITION A/S
  • Marketing Automation
  • Data
    • Mosaic Danmark
      • Digital håndbog
    • GDPR – persondata forordningen
      • Fem spørgsmål om GDPR
    • Optimering af Datakvalitet
    • Kundeindsigt & Analyse
    • Målgrupper & Segmentering
    • Ambition Data Cloud – selvbetjeningsportal
    • DM Media persondatapolitik
  • Search & Media
    • Søgemaskineoptimering
      • Søgeordsanalyse
      • SEO Tekster
      • Linkbuilding
      • Teknisk SEO analyse
      • Google My Business
      • Optimering Dandomain webshop
      • Reputation management
      • NLP
    • Google Ads (AdWords)
      • Remarketing
      • Display
      • Tjek af Adwordskonto
      • Dynamisk remarketing
      • Google Shopping
      • Shopping feed
    • Facebook
    • Youtube
    • Google Analytics
    • Google Tag Manager
    • DM Media
    • Undervisning
      • Adwords kursus
      • SEO kurser
      • Analytics kursus
    • Tools
      • Searchmetrics
      • impersonal me
      • Rebutter.me
  • Kreativ
    • Kreativ strategi
    • Taktisk kommunikation
    • Konverteringsoptimering
    • E-mail og permission marketing
    • Konvertering
  • Cases
  • Blog
  • Seminarer
  • Om os
    • Job
  • Kontakt
  • Menu
Menu
  • Mosaic Danmark
    • Digital håndbog
  • GDPR
    • Fem spørgsmål om GDPR
  • Optimering af Datakvalitet
    • Datavask & Validering
    • Berigelser
  • Kundeindsigt & Analyse
    • Profilanalyse og Segmentanalyse
    • Respons Analyse
    • Churn Analyse
    • Downloads: Kundeindsigts analyser / Customer Insight analyser
  • Målgrupper & Segmentering
    • Segmentering af kundebasen
    • Målrettet winback
    • Kvalitetssikrede permission leads
  • Ambition Data Cloud – selvbetjeningsportal

Målrettet winback

Winback er kunsten af få tidligere kunder reaktiveret. Hvis årsagen til kundeforholdets ophør ikke skyldes uoverensstemmelser men kort og godt, at kundens behov eller interesse for ydelsen forsvandt, så kan der være god økonomi i at “vinde kunden tilbage”. Især sammenlignet med akkvisition af en helt ny kunde. Der ligger en latent værdi i det faktum, at I allerede kender hinanden – kunden har tidligere valgt at handle med netop jer, fremfor med en af konkurrenterne. Den relation kan måske fornyes og forstærkes?

Winback er kunsten af få tidligere kunder reaktiveret. Hvis årsagen til kundeforholdets ophør ikke skyldes uoverensstemmelser men kort og godt, at kundens behov eller interesse for ydelsen forsvandt, så kan der være god økonomi i at “vinde kunden tilbage”. Især sammenlignet med akkvisition af en helt ny kunde. Der ligger en latent værdi i det faktum, at I allerede kender hinanden – kunden har tidligere valgt at handle med netop jer, fremfor med en af konkurrenterne. Den relation kan måske fornyes og forstærkes?

Der er naturligvis juridiske rammer for aktivering af tidligere kunder, som skal iagttages. Forudsat, at kunderelationen f.eks. ikke dateres for langt tilbage i tid, kan det bestemt være umagen værd at gå målrettet efter salg til tidligere kunder. Erfaringsvist er salgsraterne attraktive, når man har gjort sit forarbejde grundigt! Det er helt afgørende, at I formår at få den tidligere kunde til at føle sig velkommen og eksklusiv igennem målrettet dialog og relevante tilbud, som tager afsæt i jeres historie sammen.

Med henblik på netop målretning af tilbud og udarbejdelse af relevant kommunikation, giver det god mening at inddele winback puljer i segmenter, som behandles differentieret som minimum ud fra:

  • Potentiale
  • Profil

Segmenterne bør indledningsvist prioriteres ud fra deres potentiale. Her giver indsigt i de enkelte segmenters profil og størrelse afgørende input til netop potentialeberegningen og dernæst til udvikling af kontaktstrategi => Kanal, budskab, tilbud, stil og tone.

En segmenteret tilgang til winback kampagner er ofte den mest effektive og lukrative, når ressourcer skal prioriteres, tilbud udvikles og dialog forfattes.

Hos Ambition skaber vi sammen med vores kunder succesfulde winback kampagner, hvor vi indgår som rådgivere og dataspecialister i flere faser:

  • Vi står typisk for klargøring af data i form af vask, validring og berigelse – her kan en CPR-statusvask gøre underværker i kombination med berigelser
  • Analyse af winback puljer med henblik på identifikation og kvantificering af segmentprofiler ligger i vores regi
  • Detaljeret beskrivelse af de mest attraktive segmenter identificeret i analysefasen til brug for udvikling af tilbud og materialer er en af vores opgaver
  • Medieplanlægning baseret på analysens resultater vedr. segmenternes medievaner leverer vi via Ambitions medieteam
  • Responsanalyser i forlængelse af de første testes, for evaluering og evt. justering af segmentering og kontaktstrategi, er ligeledes vores opgaver

Meget ofte skabes der synergi mellem segmenterings- og scoringsmodeller for såvel aktive som passive kunder samt permission leads. Formålet er det helt logiske: At arbejde ensartet med udvikling af aktive kunder, reaktivering af passive og konvertering af permission leads. Der er betydelige effektiviseringsgevinster at hente i strømline af modeller og processer, og samtidig højnes den internt forståelse og kundeorientering. Fra datakvalitetssikring over markedsføring og salg, til kundeservice og økonomifunktionen.

Kontakt os gerne for en dialog om, hvordan vi kan hjælpe jer med at få det bedste ud af winback kampagner, og samtidig skabe stærk synergi og tværgående kontaktstrategier for aktive, passive og potentielle kunder i form af emner og leads.

Vil du vide mere?

Ring eller skriv til
Grethe Fugleholm Berg

+45 2616 1035

[email protected]

Ring mig op

Lad os tage en helt uforpligtende dialog om din ambition

Kontaktinfo

Ambition A/S
Lygten 39
2400 København NV
Telefon: +45 7020 3024
[email protected]
CVR: DK34222282

Forretningsbetingelser

Organisation

  • FDIH
  • Creative Circle
  • Kreativitet & Kommunikation

Bankinfo

Danske Bank A/S
Kontonummer 4180 10694574
SWIFT: DABADKKK
IBAN: DK4630000010694574

IT Sikkerhed (GDPR)

Ambition har revisionserklæringer (type II) inden for områderne
ISAE 3000 (persondata)
ISAE 3402 (IT)

Persondatapolitik

Certificeret

Google

Facebook Marketing Partner

e-mærket partner

Searchmetrics Trusted Service Partner

Bing Partner

Nyhedsbrev

© Copyright: Ambition A/S | Lygten 39 | 2400 København NV | +45 70 20 30 24
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Youtube
  • Instagram
Scroll to top

Dette websted bruger cookies til statistik, til målrettet markedsføring og for at give dig den bedste
browseroplevelse. Find ud af mere, eller juster dine indstillinger .

AMBITION A/S
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Oversigt over fortrolighed

Dette websted bruger cookies, så vi kan give dig den bedst mulige brugeroplevelse. Cookieoplysninger gemmes i din browser og udfører funktioner som at genkende dig, når du vender tilbage til vores websted og hjælpe vores team med at forstå, hvilke sektioner på webstedet du finder mest interessante og nyttige.

Strengt nødvendige cookies

Strengt nødvendigt cookie skal være aktiveret på alle tidspunkter, så vi kan gemme dine præferencer for cookie-indstillinger.

Hvis du deaktiverer denne cookie, kan vi ikke gemme dine præferencer. Dette betyder, at hver gang du besøger dette websted, skal du aktivere eller deaktivere cookies igen.

Marketing- og statistikcookies

Dette websted bruger Google Tag Manager, Google Analytics, LinkedIn Insights til at indsamle anonyme oplysninger såsom antallet af besøgende på webstedet og de mest populære sider.

At holde denne cookie aktiveret hjælper os med at forbedre vores websted.

Aktiver først strengt nødvendige cookies, så vi kan gemme dine præferencer!