AMBITION A/S
  • Marketing Automation
  • Data
    • Mosaic Danmark
      • Digital håndbog
    • GDPR – persondata forordningen
      • Fem spørgsmål om GDPR
    • Optimering af Datakvalitet
    • Kundeindsigt & Analyse
    • Målgrupper & Segmentering
    • Ambition Data Cloud – selvbetjeningsportal
    • DM Media persondatapolitik
  • Search & Media
    • Søgemaskineoptimering
      • Søgeordsanalyse
      • SEO Tekster
      • Linkbuilding
      • Teknisk SEO analyse
      • Google My Business
      • Optimering Dandomain webshop
      • Reputation management
      • NLP
    • Google Ads (AdWords)
      • Remarketing
      • Display
      • Tjek af Adwordskonto
      • Dynamisk remarketing
      • Google Shopping
      • Shopping feed
    • Facebook
    • Youtube
    • Google Analytics
    • Google Tag Manager
    • DM Media
    • Undervisning
      • Adwords kursus
      • SEO kurser
      • Analytics kursus
    • Tools
      • Searchmetrics
      • impersonal me
      • Rebutter.me
  • Kreativ
    • Kreativ strategi
    • Taktisk kommunikation
    • Konverteringsoptimering
    • E-mail og permission marketing
    • Konvertering
  • Cases
  • Blog
  • Seminarer
  • Om os
    • Job
  • Kontakt
  • Menu
Menu
  • Mosaic Danmark
    • Digital håndbog
  • GDPR
    • Fem spørgsmål om GDPR
  • Optimering af Datakvalitet
    • Datavask & Validering
    • Berigelser
  • Kundeindsigt & Analyse
    • Profilanalyse og Segmentanalyse
    • Respons Analyse
    • Churn Analyse
    • Downloads: Kundeindsigts analyser / Customer Insight analyser
  • Målgrupper & Segmentering
    • Segmentering af kundebasen
    • Målrettet winback
    • Kvalitetssikrede permission leads
  • Ambition Data Cloud – selvbetjeningsportal

Berigelser

Det handler om adgang til nødvendige og relevante oplysninger om kunder og emner. Oplysninger, som skal være omdrejningspunktet for datadreven salg og markedsføring.

Det handler om adgang til nødvendige og relevante oplysninger om kunder og emner. Oplysninger, som skal være omdrejningspunktet for datadreven salg og markedsføring.

Data om kunder og emner falder overordnet i to grupper:

  1. Virksomhedens egne kontakt- og transaktionsdata, som afspejler kunders adfærd 1:1, f.eks. købsdata & abonnementsoplysninger, salgskanaler, kampagnedata m.v. Disse data indsamles og vedligeholdes internt i jeres virksomhed. Her kan vi bestå jer med vask og verificering ad hoc eller løbende.
  2. Eksterne variable, som især anvendes til at profilere og beskrive kunder og emner, f.eks. demografi, geografi, boligoplysninger, betalingsevne, telefonnumre og statistiske adfærdsdata fra bl.a. Gallup Index Danmark. Eksterne variable tilføres jeres kundedata som databerigelse.

I Danmark har vi adgang til temmelig mange data om især forbrugere. Fælles for de fleste eksterne variable er, at de af diskretionshensyn ikke må anvendes 1:1 personhenførbart. Denne type data er derfor kun tilgængelige som gennemsnitsværdier, beregnet på tværs af større eller mindre klynger af husstanden. Tilsvarende krav om diskretion gælder ikke for variable, som beskriver virksomheder – her er det lovligt at arbejde med eksterne variable 1:1.

Hos Ambition er vi specialister i brugen af eksterne variable specifikt til datadreven salg og markedsføringsprocesser. Et håndværk, som vi hver dag arbejder på at mestre til perfektion. Vi råder over et væld af eksterne variable fra Danmarks mest spændende og relevante kilder

  • Danmarks Statistik
  • Erhvervs- og Boligstyrelsen
  • CPR kontoret
  • CVR Erhvervsdata
  • Gallup Index Danmark
  • Gallup Medie Index
  • Experian RKI
  • Experian FSS Forbrugerklassifikation
  • Experian Erhvervsdata
  • Teleselskaber
  • Geodatastyrelsen
  • Politiet

….og mange flere.

Vi tilbyder at berige jeres kunde- og emnedata med et udvalg af eksterne variable. Gennem analyser identificere vi de variable, som i særlig grad kendetegner jeres kunder og emner, og derfor er mest relevante for jer at anskaffe og arbejde med. Lige fra helt enkle §31 teleberigelse til avancerede leverancer af større variabelsæt, med et mix af simple og sammensatte variable.

Kombination af egne transaktionsdata og eksterne variable gør jer i stand til at opbygge profiler i kundedatabasen, som kan anvendes til målrettet kommunikation og tilbudsudvikling. Også kundeservice kan have glæde og gavn af berigede kundedata, da et mere nuanceret billede af den enkelte kunde gør det muligt at yde en bedre hjælp og service.

Eksterne variable fra Ambition leveres som kvadratnetsdata eller på kvhx niveau. Format skræddersyes til jeres virksomheds systemer, sådan at automatiske rutiner kan etableres efter behov. Variabelværdier udtrykkes som intervaller, sandsynligheder, index, scorede eller numeriske værdier. Alt efter systemkrav, krav til detaljeringsgrad, fleksibilitet, eventuel egen intern data-mining eller behov for høj grad af operationalisering =>”klar til brug”.

Går man systematisk til værks, sker berigelser typisk i mindst 2 steps:

  1. I forbindelse med datafangst, når kunder oprettes i jeres systemer, oplagt via en dedikeret webservice som tilfører supplerende oplysninger
  2. Løbende vedligehold af hele eller dele af kundedatabasen med aftalt frekvens – afhængig af dynamikken i jeres kundedata

Begge steps er nødvendige, hvis I ønsker at arbejde med aktuelle og ensartede informationer pr. kunde 24/7/365. Det bliver hurtigt vanedannende at have adgang til kundeindsigt, som løfter kampagneresultaterne mærkbart.

Alle vores kunder har forskellige ønsker og krav. Vi er specialister i at tilpasse løsninger, som matcher netop jeres forretningsprocesser, systemer og ambitionsniveau. Mange års erfaring gør os i stand til at agere agilt som jeres foretrukne partner på optimering af datakvalitet.

Du finder mere detailindsigt om vores øvrige datakvalitetsydelser her:

  • Vask & Verificering
  • Ambitions Data Cloud – selvbetjeningsportal

Bemærk:  Datakvalitet i form af overvågningsløsninger udvikles og leveres af Ambitions søsterselskab iDQ – kontakt Morten Kofoed-Larsen på [email protected] for dialog eller læs mere på iDQ.dk.

Vi deler viden om Datakvalitet på bloggen, som du med fordel kan besøge med jævne mellemrum.

Vil du vide mere?

Ring eller skriv til
Grethe Fugleholm Berg

+45 2616 1035

[email protected]

Ring mig op

Lad os tage en helt uforpligtende dialog om din ambition

Kontaktinfo

Ambition A/S
Lygten 39
2400 København NV
Telefon: +45 7020 3024
[email protected]
CVR: DK34222282

Forretningsbetingelser

Organisation

  • FDIH
  • Creative Circle
  • Kreativitet & Kommunikation

Bankinfo

Danske Bank A/S
Kontonummer 4180 10694574
SWIFT: DABADKKK
IBAN: DK4630000010694574

IT Sikkerhed (GDPR)

Ambition har revisionserklæringer (type II) inden for områderne
ISAE 3000 (persondata)
ISAE 3402 (IT)

Persondatapolitik

Certificeret

Google

Facebook Marketing Partner

e-mærket partner

Searchmetrics Trusted Service Partner

Bing Partner

Nyhedsbrev

© Copyright: Ambition A/S | Lygten 39 | 2400 København NV | +45 70 20 30 24
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Youtube
  • Instagram
Scroll to top

Dette websted bruger cookies til statistik, til målrettet markedsføring og for at give dig den bedste
browseroplevelse. Find ud af mere, eller juster dine indstillinger .

AMBITION A/S
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Oversigt over fortrolighed

Dette websted bruger cookies, så vi kan give dig den bedst mulige brugeroplevelse. Cookieoplysninger gemmes i din browser og udfører funktioner som at genkende dig, når du vender tilbage til vores websted og hjælpe vores team med at forstå, hvilke sektioner på webstedet du finder mest interessante og nyttige.

Strengt nødvendige cookies

Strengt nødvendigt cookie skal være aktiveret på alle tidspunkter, så vi kan gemme dine præferencer for cookie-indstillinger.

Hvis du deaktiverer denne cookie, kan vi ikke gemme dine præferencer. Dette betyder, at hver gang du besøger dette websted, skal du aktivere eller deaktivere cookies igen.

Marketing- og statistikcookies

Dette websted bruger Google Tag Manager, Google Analytics, LinkedIn Insights til at indsamle anonyme oplysninger såsom antallet af besøgende på webstedet og de mest populære sider.

At holde denne cookie aktiveret hjælper os med at forbedre vores websted.

Aktiver først strengt nødvendige cookies, så vi kan gemme dine præferencer!