Dette websted bruger cookies, så vi kan give dig den bedst mulige brugeroplevelse. Cookieoplysninger gemmes i din browser og udfører funktioner som at genkende dig, når du vender tilbage til vores websted og hjælpe vores team med at forstå, hvilke sektioner på webstedet du finder mest interessante og nyttige.
Respons Analyse
Vi tilbyder 3 forskellige standardanalyser, som en del af vores sortiment af Kundeindsigtsanalyser:
- Ambitions Segment- og Profilanalyse
- Respons Analyse
- Ambitions Churn-analyse
Standardanalyserne kan videreudvikles og skræddersyes til netop jeres behov. Ofte dækker standarden det indledningsvise behov for et klart overblik over segmenter og profiler i kundegrundlaget. Dette kan efterfølgende udbygges og forfines til at belyse stort set hvilken som helst forretningsmæssig hypotese eller problemstilling. Vi tager altid imod en udfordring – sammen bliver vi klogere og dygtigere.
Respons Analysen sammenligner to eller flere datasæt og afdækker forskelle og ligheder mellem de profiler, som findes i datagrundlaget. Analysen omfatter en lang række udvalgte variable fra Danmarks Statistik, OIS/BBR, Robinsondata, teledata, RKI data og Experian FSS Forbrugerklassifikation. Dette kan suppleres med geografisk visualisering på postnummer niveau og en række specialvariable udviklet af Ambition.
FOKUS på at afdække forskelligheder og fællestræk mellem to eller flere datasæt.
Analysen besvarer spørgsmål vedrørende f.eks. særlige kendetegn for kunder sammenlignet med de emnepulje, som kunderne er en delmængde af. Indsigten kan blandt andet bruges til optimering af segmenteringsmodel og datadreven kommunikation. Fra kampagne til kampagne kan vi via responsanalyserne, forstærke viden om, hvilke profiler, der især respondere positivt på kampagnerne. Hvad kendetegner de personer, husstande eller virksomheder, som er blevet kunder – sammenlignet med den bruttomålgruppe, som indgik i kampagnen?
Download: Listen over variable, som indgår i Responsanalyse.
Ambition Variabel oversigt
Vi har udvalgt de variable, som vi oftest oplever er udslagsgivende for danskernes købsadfærd. Mange af de anvendte variable, indgår af diskretionshensyn med gennemsnitsværdier for klynger på 5-150 husstande. Størrelsen på klyngerne varierer fra variabel til variabel, afhængig af informationens følsomhed. Økonomiske variable dannes i større klynger end f.eks. bilejerskab, da økonomiske forhold anses for mere følsomme. Klyngestørrelsen fremgår af variabellisten. Det samme gælder datakilden og intervaller pr. variabel.
Download: Eksempel på Respons Analyse.
Ambition Responsanalyse – 10.000 tilfældigt udvalgte adresser af en base på 100.000 adresser
Input til analysen er alene personnavne og postadresser på hver enkelt husstand. Vi behøver ikke cpr-numre, fødselsdatoer eller transaktionsdata for at bringe jer et langt skridt tættere på at lære jeres kunder meget bedre at kende.
Hvis I har behov for analyser, som alene afdækker og beskriver profilerne i ét samlet datasæt, uden det komparative element,
skal I vælge en Segment- og Profilanalyse.
Læs mere: Ambitions Segment- og Profilanalyse.
Churn analysen afdækker særlige kendetegn og profiler på kunder, som falder fra. Analysen giver indsigt, som kan anvendes til at forudsige og minimere disse frafald.
Læs mere: Ambitions churn Analyse.
Vil du vide mere?

Ring mig op
Lad os tage en helt uforpligtende dialog om din ambition
Kontaktinfo
Organisation
Bankinfo
Kontonummer 4180 10694574
SWIFT: DABADKKK
IBAN: DK4630000010694574
IT Sikkerhed (GDPR)
ISAE 3000 (persondata)
ISAE 3402 (IT)