1. Forside
  2. /
  3. Indlæg
  4. /
  5. 4 årsager til...

4 årsager til at bruge det nye AdWords Interface

Alle kan nu bruge “the new AdWords experience” som Googles overhaling af AdWords brugergrænsefladen hedder. For at afhjælpe den typiske modstand mod forandring, får du her 4 argumenter for at bruge det nye interface, men også råd til, hvad du ikke skal bruge det til endnu. Når det kommer til analyse så giver “the new AdWords experience” nemmere, hurtigere adgang til data med mere indsigt - og så er der et par nye features, som kun er kommet til det nye interface.

31.10.17

Den nye AdWords-brugergrænsefladen er visuelt meget flot, men hvad kan den egentligt?

1. Nye demografiske målretningsindstillinger!

Google frigav tidligere i år Demografisk målretning til søgeannoncer som et stærkt værktøj for målretningen af annonceringen og annoncebudskaberne til forskellige køn og aldre. I den gamle AdWords-brugergrænseflade var demografiske oplysninger tilgængelige og så sådan ud:

I deres nye brugergrænseflade øger Google de demografiske målretningsindstillinger, så annoncører nu også kan målrette brugere ud fra deres husstandsindkomst og forældres status. Disse to tilføjelser giver dig yderligere fleksibilitet i, hvem og hvordan du når frem til forskellige målgrupper på vi AdWords.

2. Promotion Extensions

Googles nyeste udvidelse – Promotion Udvidelser finder man kun i det nye interface og er placeret under fanen “Annoncer og udvidelser”.

Promotionudvidelser giver dig mulighed for at fremhæve et særligt tilbud på din hjemmeside. Ved at gøre det gennem en udvidelse sparer du på de værdifulde, begrænsede antal tegn i din annoncer. Du kan også bruge denne udvidelse til understreget et tilbud, som du fx også nævner i selve annoncen. Promotion-udvidelser er fx helt oplagte til udslag og Black Friday:

3. Rapportering får en ansigtsløftning

Den nye brugergrænseflade tilbyder masser af kraftfulde rapporter, der gør det lettere at analysere dine kampagner. AdWords kan nu visualisere fordelingen af klik, omkostninger og konverteringer på tværs af desktop, tablet og mobil, hvilket gør det nemmere at administrere dine kampagner og optimere budjusteringer på enhed.

Det nye AdWords interface kan også vise søjlediagrammer og heat maps for, hvordan dine annoncer klarer sig på tværs af forskellige dage i ugen og timer af dagen, hvilket gør det nemmere at administrere annonceplanlægningen af dine kampagner.

Google kommer nu med inspiration til nye søgeord og negative søgeord, som du let kan tilføje til dine kampagner via en Word cloud.

 

4. Avancerede budjusteringer

Administration af dine bud kan være kompliceret, men det er endnu vanskeligere, når du har aktive justeringer der både byder op og ned og de er slået til på mange forskellige niveauer og steder. I det nye interface introduceres avancerede budjusteringer, som giver mulighed for at juster dit bud pr. interaktionstype. Pt. er det dog kun opkald, der er tilgængelig, hvilket ikke er voldsomt nyttigt for de fleste, men vi håber, der kommer flere muligheder her.

Nogle ulemper ved den nye AdWords-brugergrænseflade

Der er altså en del at være begejstret over i “the new AdWords experience”, men vi bør ikke glemme det gamle AdWords interface endnu, for der er den del vigtige elementer, som ikke understøttes af det nye interface – i hvert fald endnu ikke!

Disse funktioner kommer helt sikket til “the new AdWords experience”, men indtil da, vil det være irriterende at skifte mellem de to brugergrænseflader, og derfor vil mange forblive i det gamle interface indtil det nye er fuldt funktionelt. Men jeg håber, at dette indlæg kan opmuntre til at give det en chance og udnytte de funktioner, hvor det nye interface er langt stærkere end det gamle, så du får vænnet sig til det, da det jo er fremtiden!