Succes hos DataLøn

  • Virksomhed:
    Visma DataLøn
  • Opgave:
    Søgemaskineoptimering
  • Målsætning:
    At oplyse virksomheder og ansatte om den nye ferielov
    At tiltrække potentielle kunder til DataLøn
  • Fremgangsmåde:
    Søgeordsanalyse, content cluster, PR og linkbuilding
  • Resultater:
    Mere end 10.000 b2b leads

Historien bag

Som Danmarks førende leverandør af lønløsninger håndterer DataLøn en stor del af Danskernes ferie.

Derfor ville DataLøn uddanne og informere i forbindelse med en radikal ændring af den Danske ferielov, der giver ret til samtidsferie med indfasning i årene 2018 – 2020.

Det var naturligt for DataLøn at informere og hjælpe både potentielle og nuværende kunder med at forstå, hvad lovændringen betød for dem og de danske lønmodtagere.

DataLøn benyttede deres omfattende viden om ændringerne til at skabe kvalitetsindhold, som Ambition hjalp med at opbygge korrekt – set fra et SEO perspektiv.

Temasiderne bestod af både informative artikler, konkrete eksempler og visuelle præsentationer af den information, som ferieloven bød på.

Informationen blev udformet, så den både kunne informere bogholderne i virksomhederne samt den almindelige lønmodtager.

Med gennemarbejdede søgeordsanalyser, linkbuildingarbejde og PR-aktiviteter kom DataLøn hurtigt og sikkert op i top 3 på alle relevante søgeord i forbindelse med ferieloven.

Det sikrede DataLøn mere end 10.000 potentielle leads over 8 måneder.

Det var super spændende at arbejde med ferieuniverset og denne b2b leadgenererings case i samarbejde med DataLøn, da en radikal ændring af Danskernes ferie påvirker alle Danskere på arbejdsmarkedet samtidig.