SPSS som analyseværktøj

Der snakkes (stadig) meget om big data, og der er efterhånden bred enighed om, at det giver masser af værdi at kunne udnytte de mange kundedata, der findes i en virksomhed.

Når det kommer til hvilket værktøj der skal bruges til at få denne værdi frem igennem bla. data mining, prediction modeller, regressionsanalyser, beslutningstræer, klyngeanalyser og andre analyser, så er der mere delte meninger om, hvad der er bedst. Det kan næsten blive en hel religion, hvilket program man skal vælge til sine analyser, og der er mange udbydere af analytiske værktøjer, som det kan være svært at kende forskel på.

I DM Partner arbejder vi med SPSS Modeler og SPSS Statistics, når vi skal hjælpe vores kunder med at finde vej igennem deres mange data – både når vi finder indsigter, segmenterer og finder profiler eller forudsiger salg og churn. Det fungerer upåklageligt og især er vi glade for SPSS Modeler som ud over at være let at gå til også giver os mulighed for at sammenligne og afprøve forskellige modeller og løsninger på en hurtig og nem måde. Det er vigtigt, når vi får nye kundedata ind hele tiden, som vi skal sætte os ind i, og som vi ikke kender helt så godt i detaljerne som hvis vi havde arbejdet hos kunden i flere år. Det er også vigtigt, fordi vi på denne måde kan arbejde med flere kunders data samtidig og dermed løse flere analyseopgaver sideløbende.

SPSS Modeler og SPSS Statistics er (selvfølgelig) ikke de eneste programmer i DM Partners analyse-værktøjskasse, men de er vigtige redskaber ift. at give vores kunder de indsigter og analyser som de har brug for.

RING MIG OP

– og lad os tage en helt uforpligtende dialog om datadreven forretningsudvikling og datadreven markedsføring.

Du kan også give os et kald på
+45 70 20 30 24

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *