Lead ads på Instagram

Lead ads til Facebook annoncer

Facebook har nu endeligt udrullet muligheden for at anvende de effektive lead ads på platformen Instagram.

Indtil nu, har lead ads kun været tilgængelig på Facebooks egen platform, og de har vist sig, at være særdeles effektive til at indsamle oplysninger om brugerne.

Annoncører har nemt kunne indsamle oplysninger om brugerne, hvad enten målet var at indsamle e-mailadresser til deres nyhedsbrev eller indsamle telefonnumre til potentielle nye kunder. Brugerne har med få tryk kunne indsende sine oplysninger til virksomheden.

Nu er det så muligt at anvende lead ads på Instagram. Og det er tiltrængt. Instagram har lidt under, at platformen ikke har været stærk til at drive trafik til annoncørens website. Med lead ads på Instagram bliver platformen mere attraktiv til at generere leads. Vi ser frem til at afprøve annonceformatet, og se hvilke resultater det kan skabe.

Resultater med lead ads

Hos Webjuice (nu Ambition) anvender vi også lead ads til vores eget nyhedsbrev og til vores kunder. Vores annoncer som lead ads er meget effektive og langt billigere end traditionelle trafikskabende annoncer, når det gælder indsamling af fx e-mailadresser. 

Eksempel

Vi har en kunde, som fik få og dyre tilmeldinger til sit nyhedsbrev. Vi ændrede annoncerne fra almindelig trafik-skabende annonce med tilhørende landing page, til lead ads med skarpe tekster og direkte sign up i annoncen. Resultatet var 10x så mange tilmeldinger samt at prisen pr. tilmelding blev barberet med 80%.

Har du er erfaringer med lead ads, så kommenter endelig herunder.

RING MIG OP

– og lad os tage en helt uforpligtende dialog om datadreven forretningsudvikling og datadreven markedsføring.

Du kan også give os et kald på
+45 70 20 30 24

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *