Datoer for Googles Panda & Penguin opdateringer

Blandt Googles mange opdateringer står de såkaldte Panda og Penguin opdateringer som nogle af de mest markante. Panda opdateringen blev først gang rullet ud i 2011 og var Googles forsøg på at komme såkaldte “tynde” & “spammy” websites til livs. Med Googles Panda update blev det i særlig grad vigtigt at undgå tomme sider eller landingssider uden tekst, da få “tynde” sider kunne være en medvirkende faktor til, at et helt website straffes og dermed mister sine placeringer på Google.

Penguin opdateringen ramte nettet første gang i 2012 og sigter i særdeleshed efter websites, der benytter sig af linkbuilding-taktikker, som er imod Googles retningslinjer. Google forsøger som bekendt at vise de mest relevante websites, når brugere benytter søgemaskinen. Ikke desto mindre er det muligt at manipulere med Google ved hjælp af bl.a. black hat linkbuilding – det forsøger Penguin opdateringen at sætte en stopper for.

Panda & Penguin opdateringerne har ændret søgemaskineoptimering markant. Vi har lavet en tidslinie, der

viser datoerne for Google Panda & Penguin.

Panda-Penguin-updates-WJLOGO-opret

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    2014

 Dato Opdatering
 14 augustpanda_knapPanda 4.0
 15 septemberpenguin_knap  Penguin

Søren Riisager

Søren Riisager har arbejdet med online siden 1997, hvor han startede sin første webshop. Siden har han været både internt og ekstern konsulent med speciale i organisk Søgemaskineoptimering / SEO. Riisager er i dag direktør / COO her i Ambition A/S.

RING MIG OP

– og lad os tage en helt uforpligtende dialog om datadreven forretningsudvikling og datadreven markedsføring.

Du kan også give os et kald på
+45 70 20 30 24