Et lead er et lead – eller er det??

Mange af vores kunder benytter sig af permission leads, når de skal i dialog med potentielle nye kunder. Her hjælper vi med hele processen fra segmentering og kampagneopsætning til indkøb af trafik/medier til kampagnen. Når vi sammen har fastlagt rammerne for en kampagne, så begynder leads at trille ind og så er alt vel klaret? Det korte svar er NEJ!

En stor del af mit job består i at varetage DM Partners (nu Ambition) ”vaskefabrik”, som omfatter hele processen som ovenfor, men i endnu højere grad den efterfølgende lead behandling og opkvalificering, som er afgørende for optimal udnyttelse af ressourcer hele vejen rundt.

Der er 3 hovedelementer i behandlingen af leads, som vi ser det:

Validering:

Findes personen?? Her kigger vi på samtlige elementer af kontaktdata og krydstjekker med vores databaser for at sikre at vi har korrekt og tilstrækkelig information for at kunne identificere personen og behandle dem derefter.

Berigelse:

Hvad er værd at vide om personen? Her ser vi sammen på kunden hvordan vi kan opkvalificere leads til at konvertere i salget. Det kan være alt fra data om hvorvidt personen bor i ejerbolig til husstandens sammensætning til transaktions data fra kunden selv – alt efter hvad der er udslagsgivende for salget.

Frasortering:

Hvem ønsker vi ikke at kontakte? Her fjernes leads, som vi ikke ønsker at indkøbe og kontakte. Her taler vi om alt fra nuværende kunder til leads, som er købt ind for nylig og dermed allerede indgår i leadflowet. Det sparer selvsagt penge både i indkøb, men også ressourcer i selve bearbejdningen af leads i ex. telemarketing. Plus at man ikke støjer unødigt overfor målgruppen ved at kontakte dem med irrelevante tilbud.

 

Ingen virksomheder er ens og derfor beslutter vi sammen med vores kunder, hvordan vasken skal sættes sammen ud fra særskilte behov ned på kampagneniveau.

Og så er det helt afgørende at der løbende optimeres for at sikre at vasken faktisk fungerer efter hensigten på sigt også! Derved sikrer vi at der tages højde for evt. ændringer i målgrupper, men også at vi bearbejder leads, som aldrig bliver til salg eller frasorterer leads, der kunne blive til gode kunder.

RING MIG OP

– og lad os tage en helt uforpligtende dialog om datadreven forretningsudvikling og datadreven markedsføring.

Du kan også give os et kald på
+45 70 20 30 24

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *