Round 3 – and the winner is…

Fire dages hårdt judging-arbejde er overstået og hold da helt op hvor har jeg set mange kampagner igennem. Som dagene er gået, bliver man hurtigere og hurtigere, til at finde hoved og hale i de enkelte cases og R3 i dag indeholdt overraskende mange kampagner i de forskellige kategorier. Her måtte antallet godt have været lavere, så der havde været mere tid til at diskutere med de andre i gruppen om de enkelte kampagner.

Der har ikke været mange danske kampagner med, og det skyldes, at der ikke har været en dansk Direct Marketingpris i år, da Posten har valgt at aflyse denne for at komme stærkt igen næste år i et nyt setup – forhåbenligt. Normalt stryger kampagner der er nomineret til en DM Pris i Danmark automatisk ind i Round 2, hvis man selv ønsker at være med, med alt hvad der til hører af arbejde og costs. Så de få kampagner der har været denne gang med er indstillet direkte af bureau og kunde fordi at man mener at man har en case der kan gøre sig på den internationale scene. Jeg har dømt i ca. 6 kategorier så jeg har ikke se alt, men det var ikke Danmark som var rigt repræsenteret, men derimod Indien med ekstremt mange kampagner, som tidligere nævnt. Også i finalerunden var der flere indiske kampagner der havde klaret cuttet, men jeg tror ikke, at der er mange af dem der vil gå helt til tops. Specielt på resultatsiden var der noget at komme efter, da ROI-betragtninger typisk ikke var med, samt benchmarks og opnået resultater opgjort i dollars. Og når det er DMA, så har vi jo fokus på netop dette aspekt, for det er jo præcis dette parameter; ”Resultater” der sammen med Strategi og Kreativitet udgør kernen i Direct.

Over and out from New York
Vi har afsluttet vores arbejde og den endelige uddeling af priser vil overgå til DMA-komiteen som vil se uddelingen af point igennem og sammenholde det med de højest scorede kampagner i hver kategori. Taa Daaaaaaa – så jeg ved ikke hvem der har vundet priser, og det er der heller ikke andre af finaledommerne der ved. Så vi må vente i spænding og se resultatet af vores arbejde inden for de næste par uger, når DMA oplyser short-listen af kategorivindere. Men der er en ting jeg ved; det har været en kæmpe oplevelse at være med, specielt som dommer alle dage, og være med til at skære fra, fra start til slut.

Next step Boston
Så nu skal der snart deles priser ud i de 15 forskellige kategorier. Og i hver kategori gives der følgende awards:
• Gold Award
• Silver Award
• Bronze Award
– samt udvalgte priser som fx Diamond Award.
Du kan læse mere om prisuddelingen her http://dma-echo.orgOg det hele foregår i forbindelse med konferencen &THEN 2015 i Boston i oktober måned, som er den nye DMA-konference for digitale, ”directe”, datadrevne salgs- og marketingfolk.

Så det var sidste Olsen-blog fra NY. Jeg håber, at du har fået en god fornemmelse af processen samt at de der får en pris i den sidste ende, virkeligt er blevet målt og vejet af en lang række dommere fra flere lande, og fortjener prisen – The 2015 Echo Award.

RING MIG OP

– og lad os tage en helt uforpligtende dialog om datadreven forretningsudvikling og datadreven markedsføring.

Du kan også give os et kald på
+45 70 20 30 24