Round 2 – nu kommer der kød på bordet!

Vi har nu været igennem Runde 2 i udvælgelsen af kampagner til årets Echo Awards, denne gang fordelt over to dage. Der er kommet nye dommere til og nogle dommere fra Runde 1 er ikke med mere. Samtidig er debatten og dialogen nu en del af det, at afgive sine stemmer. Ikke at gruppen i fællesskab skal beslutte hvordan den enkelte kampagne skal scores, men vi kan spørge ind til forskellige emner man kan være i tvivl omkring, fx scoring af resultaterne m.m.. Nu skal der gives stemmer fra 1-10 stadig fordelt i de tre kategorier, strategi, kreativitet og resultat.

Mine guidelines – for i tvivl kan man godt blive
Som supplement til de tre overordnede kategorier vi skal afgive stemmer i, har jeg mine egne kriterier på min blok, som jeg gerne vil kunne se i kampagnerne så de efter min mening har ”DMA DNA”:

– Data driven
– Activating
– Involeving
– Convertion
– Interaction
– Dialogue

Favner en kampagne alt dette ”Directly” plus at strategi, kreativitet og resultat er i top, så deler jeg med glæde 10-taller ud. Og det er nu der skal kød på bordet og vi skal skære fra og finde de møreste bøffer der skal ”grilles” i runde 3, hvor de endelige kampagner skal indstilles til finalen.

From around the world
Over de to dage har vi set mange kampagner fra hele verden, og der er blevet scoret og vi har selv kunne følge vores egne high scores på vores iPad. Det nye digitale system, hvor vi ser alle kampagner på iPad’en fungerer smidigt og hurtigt. Og den helt store forskel er, at alle scorer bliver lagt direkte ind i den algoritme som styrer det hele, så de ude in the controlroom, hurtigt kan se hvornår en kategori er klar. I vores gruppe har vi været en fra New Zealand, en fra England, en fra Colombia en dansk expad fra NY samt ”yours truely. Det har været hyggelige og meget arbejdsomme timer – og i dag sluttede alle af på en bar i nærheden hvor DMA hostede drinks og snacks.

How are you?
Jo tak, jeg har det sgu meget godt – og trives i denne myriade af forskelligheder, som nærmest træder hinanden over tæerne for at komme til. Man bliver mødt med megen venlighed og åbenhed, så der er god stemning og inspirerende talere når vi skal nyde vores amerikanske frokost, typisk pizza-slices med Cokes. Her er der ikke megen salatbar i sigte! I går hørte vi om Sustainabillity som vinder stærkt frem i specielt detailhandlen (ligesom der hjemme med returtøj til H&M, mindre madspil m.m.), og i dag hørte vi om the The Human Brand. Hvor de bløde menneskelige værdier, er med til at tegne internationale virksomheder som fx Starbucks. Medarbejderne bliver opfordret til at gøre en ægte positiv forskel, så det ikke bare er et spørgsmål om hvordan kaffen smager og hvad den koster. Det betyder mere hvordan man opfatter menneskene bag, om man bliver mødt af ”varme” og ”kompetente” ansatte. Det er med til at danne den opfattelse man har af et brand. Hvis en af de to ikke er til stede vil opfattelsen af brandet ofte blive negativt.

Men nok om alt det branding og buzz. Nu er det tid fil finalen og det bliver en spændende dag hvor vi skal finde de møreste bøffer. Over and out fra Round 2.

 

RING MIG OP

– og lad os tage en helt uforpligtende dialog om datadreven forretningsudvikling og datadreven markedsføring.

Du kan også give os et kald på
+45 70 20 30 24