Hvad bør min email åbningsrate ligge på?

Email-marketing er, for mange virksomheder, en af de bedste kanaler til at skabe trafik og salg, og email bliver ofte fremhævet som den mest effektive kanal i marketingmixet. Hos Director (nu Ambition) arbejder vi målrettet med optimering af e-mail marketing. Selvom vi prædiker konvertering som vigtigste KPI, jagter vi alle forbedrede åbningsrater. Om ikke andet kan åbningsraterne være et vigtigt benchmark for den løbende forbedring, som vores anstrengelser måles i. Alt efter hvilken branche, du arbejder i, kan du forvente forskelle i åbningsrater.

MailChimp har netop opdateret deres Email Marketing Benchmarks statistik, som giver et godt billede af, hvordan tallene adskiller sig fra branche til branche. MailChimps rapport viser udelukkende internationale tal, så de kan ikke direkte overføres til danske forhold. De kan dog stadig give et hint om branchemæssige forskelle.

Følgende diagram fra Smart Insights er blot et udpluk af de 46 brancher, der er en del af rapporten fra MailChimp. Disse tal er senest opdateret 1. februar 2017.

 

 

Der er, udover branche, også forskel på, om du arbejder med B2B eller B2C. Dette kan aflæses også i tallene i den blog Smart Insights publicerede i april 2016.

Claus Christiansen

Claus Christiansen

Claus Christiansen opsætter, monitorerer, optimerer og evaluerer kampagner på Facebook.

Han besidder en samlet pakke af kompetencer indenfor forskellige digitale områder, og arbejder lige så gerne med Facebook-annoncering og kodning af landing pages som med redigering af video og lyd.
Claus Christiansen

RING MIG OP

– og lad os tage en helt uforpligtende dialog om datadreven forretningsudvikling og datadreven markedsføring.

Du kan også give os et kald på
+45 70 20 30 24