Big Data

Big Data er hot! Men hvad stiller vi op med det? Machine Learning er metoden, og Data Scientist er personen, som kan finde vej igennem det hele. Dell EMC Denmark har for nylig afholdt konference om Big Data, og der var bla. fokus på hvordan man skal behandle alt det data, som kommer fra de mange datakilder som findes – både i struktureret og ustruktureret form.

Det er selvfølgelig stadig vigtigt at få indsamlet og gemt data på en god måde, men  det er som om at den udfordring har været på agendaen i nogle år nu, og så småt begynder at være løst. Og med data klar til brug dukker en ny udfordring op, nemlig hvordan man skal tilgå og behandle de store datamængder. I den forbindelse bliver Data Scientist en nøgleperson fremover, det blev i hvert fald nævnt mange gange på konferencens indlæg, og det giver god mening. Det kræver både kendskab til data, statistisk viden om modeller og forståelse for forretningens behov at få de rigtige og relevante indsigter frem – og ikke midst at få dem frem på rette tidspunkt. Det er vigtigt at kunne skelne mellem hvornår der skal laves deskriptiv analyse, hvornår der skal anvendes statistiske modeller (og hvilke), og hvornår det giver mening at prediktere fremtiden. For ikke at snakke om hvilke variable der skal bruges i analyserne og modellerne. Alt sammen er afgørende for resultatet, så det er ikke helt lige meget hvem man giver Data Scientist kasketten på, og dermed ansvaret for at håndtere Big Data.

Vi oplever stadig, at mange af vores kunder ikke er helt fortrolige med at jonglere rundt med data og statistiske modeller, og det er der ikke noget at sige til, for Big Data, Machine Learning og Data Scientist’er er en stor mundfuld at gå i kast med, hvis man ikke er vant til at tænke i den retning. Men mindre kan også gøre det, og DM Partner hjælper gerne vores kunder med at finde frem til de rigtige analyser og udføre dem på kundens eget datagrundlag. Det er måske ikke Big Data Science i sit fulde udtryk, men det er et skridt på vejen til at blive mere datadreven og analytisk styret i beslutninger og handlinger.

RING MIG OP

– og lad os tage en helt uforpligtende dialog om datadreven forretningsudvikling og datadreven markedsføring.

Du kan også give os et kald på
+45 70 20 30 24

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *