Segmentering
Med hjælp fra et erfarent data scientist-team, der er eksperter i segmentering, er du i stand til at målrette digitale annoncekampagner, segmentere dine målgrupper til direct mail eller TM – og etablere segmenteringsmodeller til dit eget marketing automation- og CRM-system som fx RFM. Du får svar på, hvilke segmenter kundebasen gemmer på. Grundigt data- og analysearbejde giver dig også forretningskritisk kundeindsigt, der nemt identificerer og prioriterer de mest attraktive kunder og leads.

Ambition er eksperter i segmentering, uanset om det er:

  • Målretning af digitale annoncekampagner
  • Segmentering af målgrupper til direct mail eller TM
  • Etablering af segmenteringsmodeller til dit eget marketing automation- eller CRM-system.

Vores data scientist-team hjælper dagligt kunder med at finde svar på, hvilke segmenter kundebasen gemmer på. Gennem grundigt data- og analysearbejde får du forretningskritisk kundeindsigt, som gør det enkelt at identificere og prioritere de mest attraktive segmenter blandt aktive og passive kunder. RFM er et godt eksempel på en segmenteringsmodel, der er let at etablere og operationalisere.

RFM (Recency, Frequency, Monetary)

RFM-segmentering giver en webshop mulighed for at segmentere sine kunder efter fx:

  • Tid siden sidste køb
  • Købsfrekvens
  • Værdien af kundernes køb

RFM er vigtige indikatorer for kundeadfærd, fordi frekvens og beløb fortæller noget om en kundes livstidsværdi – og seneste køb fortæller om evnen til at fastholde kunden. Samlet set giver de tre parametre vigtigt input om kundens engagement. RFM-segmenter kan udvikles som en statisk analyse eller som del af et automatiseret setup, fx via Ambitions standard CDP-løsning, der tilbyder dynamisk opdaterede RFM-segmenter med integration til martech-platforme/systemer.

Vil du vide mere om segmentering?

Kontakt os her