Vinder global pris for bedste integrerede kampagne
Med en dataforstærket hvervekampagne for Sol & Strand strøg Ambition til tops ved årets Global Excellence Awards.
Ambition er eksperter i segmentering, uanset om det er:
Vores data scientist-team hjælper dagligt kunder med at finde svar på, hvilke segmenter kundebasen gemmer på. Gennem grundigt data- og analysearbejde får du forretningskritisk kundeindsigt, som gør det enkelt at identificere og prioritere de mest attraktive segmenter blandt aktive og passive kunder. RFM er et godt eksempel på en segmenteringsmodel, der er let at etablere og operationalisere.
RFM-segmentering giver en webshop mulighed for at segmentere sine kunder efter fx:
RFM er vigtige indikatorer for kundeadfærd, fordi frekvens og beløb fortæller noget om en kundes livstidsværdi – og seneste køb fortæller om evnen til at fastholde kunden. Samlet set giver de tre parametre vigtigt input om kundens engagement. RFM-segmenter kan udvikles som en statisk analyse eller som del af et automatiseret setup, fx via Ambitions standard CDP-løsning, der tilbyder dynamisk opdaterede RFM-segmenter med integration til martech-platforme/systemer.
Kontakt os her
Med en dataforstærket hvervekampagne for Sol & Strand strøg Ambition til tops ved årets Global Excellence Awards.
Tiden løber. Og det er nu, I skal i gang med at tjekke jeres tracking-setup og cookies-håndtering.