1. Forside
  2. /
  3. Indlæg
  4. /
  5. Google Shopping

Google Shopping

Kært barn har mange navne: Google Shopping-kampagner kaldes også for PLA-kampagner eller billedannoncer, men alle tre termer omhandler de fantastiske annoncer med billeder i Google.

09.07.18

Når du skal præsentere et produkt for en potentiel kunde, kunne det så ikke være fedt at skilte med et billede af produktet og prisen allerede i den første interaktion?

Det synes vi også.

Derfor har vi også lagt os i selen for at være blandt de bedste, når det gælder opsætning og optimering af Google Shopping-kampagner.

Men hvordan er det nu lige, en Shopping-annonce ser ud, når man søger på Google?

Den kan for eksempel tage sig sådan ud:


Google and the Google logo are registered trademarks of Google Inc., used with permission

Det er ikke hver gang, Shopping-annoncer ligger ude til højre, men de giver altid maksimalt blikfang.

Hvis du har konkurrencedygtige priser, hvorfor skulle klikket så ikke falde på din annonce?

Shopping-faneblad

Et nyt faneblad i Googles søgeresultater!
Har du opdaget det? Når du søger efter varer på Google, har Google for relativt nyligt tilføjet et nyt faneblad, hvor det primære fokus er shopping. Google har tilføjet en række hjælpeværktøjer til din søgning.

Prissammenligning!

Du får en række muligheder inde på fanebladet – bla:

  • Sammenlign priser fra 2 butikker
  • Se reviews
  • Gem produktet

Info på varen

Mere information om varen!

Når du har fundet din vare, kan du se de muligheder, der er for at gøre en god handel.

EAN-nummer hjælper dig og Google

Kravet, der er kommet i 2017 om EAN-nummer på alle varer, hjælper dig og Google med at sammenligne identiske produkter, så du i sidste ende får det helt rigtige produkt.

Sådan fungerer Google Shopping-kampagner

Kort fortalt består en Shopping-kampagne af en annonceringsdel i AdWords og et produkt-feed i Google Merchant Center.

Produkt-feedet bliver løbende opdateret automatisk, så ændringer i dit varesortiment også er opdateret på Google.

Ud fra de oplysninger, der er angivet om det enkelte produkt i dit feed, vil AdWords lave en passende annonce, der bliver vist på søgninger, som er relevante for produktet.

Vigtigheden af et godt produkt-feed i Google Merchant Center

Opsætning af Shopping-kampagner i AdWords skal selvfølgelig gøres rigtigt, men for at få kreeret en Shopping-kampagne, der kommer ud over stepperne, er det essentielt at få lavet et godt feed i Google Merchant Center.

Vi rådgiver dig om best practice for, hvordan et godt produkt feed sættes op ud fra de erfaringer, vi har opbygget med Shopping-kampagner. Derudover arbejder vi med feed-optimering via værktøjer, som alt sammen er med til at give dig bedre resultater.

Shopping-kampagner er fremtiden

Der er ingen undskyldning for ikke hurtigst muligt at få lavet et produkt-feed, så du kan komme i gang med en Shopping-kampagne og få billedannoncer på dit varesortiment.

Kontakt os i dag for at tage en nærmere snak omkring dine Shopping-kampagne-ønsker.