AI graver guldet frem blandt kunder og leads
Brug af machine Learning og kundedata gør muligheder inden for CLV-prædiktion større end nogensinde.
Det synes vi også.
Derfor har vi også lagt os i selen for at være blandt de bedste, når det gælder opsætning og optimering af Google Shopping-kampagner.
Men hvordan er det nu lige, en Shopping-annonce ser ud, når man søger på Google?
Den kan for eksempel tage sig sådan ud:
Google and the Google logo are registered trademarks of Google Inc., used with permission
Det er ikke hver gang, Shopping-annoncer ligger ude til højre, men de giver altid maksimalt blikfang.
Hvis du har konkurrencedygtige priser, hvorfor skulle klikket så ikke falde på din annonce?
Et nyt faneblad i Googles søgeresultater!
Har du opdaget det? Når du søger efter varer på Google, har Google for relativt nyligt tilføjet et nyt faneblad, hvor det primære fokus er shopping. Google har tilføjet en række hjælpeværktøjer til din søgning.
Du får en række muligheder inde på fanebladet – bla:
Når du har fundet din vare, kan du se de muligheder, der er for at gøre en god handel.
Kravet, der er kommet i 2017 om EAN-nummer på alle varer, hjælper dig og Google med at sammenligne identiske produkter, så du i sidste ende får det helt rigtige produkt.
Kort fortalt består en Shopping-kampagne af en annonceringsdel i AdWords og et produkt-feed i Google Merchant Center.
Produkt-feedet bliver løbende opdateret automatisk, så ændringer i dit varesortiment også er opdateret på Google.
Ud fra de oplysninger, der er angivet om det enkelte produkt i dit feed, vil AdWords lave en passende annonce, der bliver vist på søgninger, som er relevante for produktet.
Opsætning af Shopping-kampagner i AdWords skal selvfølgelig gøres rigtigt, men for at få kreeret en Shopping-kampagne, der kommer ud over stepperne, er det essentielt at få lavet et godt feed i Google Merchant Center.
Vi rådgiver dig om best practice for, hvordan et godt produkt feed sættes op ud fra de erfaringer, vi har opbygget med Shopping-kampagner. Derudover arbejder vi med feed-optimering via værktøjer, som alt sammen er med til at give dig bedre resultater.
Der er ingen undskyldning for ikke hurtigst muligt at få lavet et produkt-feed, så du kan komme i gang med en Shopping-kampagne og få billedannoncer på dit varesortiment.
Kontakt os i dag for at tage en nærmere snak omkring dine Shopping-kampagne-ønsker.
Brug af machine Learning og kundedata gør muligheder inden for CLV-prædiktion større end nogensinde.
SEAT casen “Hands on the wheel settles the deal” vandt BRONZE i kategorien Data Science. Lige en af de kategorier hvor vi elsker at være med helt fremme i finalen. Sammen med Ambition valgte SEAT at tage en helt ny vej, ved at benytte en kombination af datadrevet modellering, Machine learning, en stærkt 1:1 tilgang via postale udsendelser og e-mailkommunikation, samt en veltilrettelagt digital kampagne der endte med et øget salg på 371 % blandt dem, der havde modtaget en direct mail, i forhold til dem, der var udenfor målgruppen.